تحقق آرمان‌های انقلاب از مسیر دانشگاه می‌گذرد
کد خبر: 4019085
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
به بهانه روز دانشجو؛

تحقق آرمان‌های انقلاب از مسیر دانشگاه می‌گذرد

مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: رویکرد کلی در کشور و به‌خصوص نگاه مقام معظم رهبری این است که جوانان و به‌ویژه دانشجویان جایگاه بسیار خاصی دارند و اهداف و آرمان‌های گام دوم انقلاب در دانشگاه تحقق‌پذیر است.

روز دانشجو

ابراهیم رضایی، عضو هیئت علمی و مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فضای حاکم بر دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر، مهمترین متغیری که در این خصوص می‌توان به آن اشاره کرد، وضعیت دانشگاه در زمانه کرونا و آموزش مجازی به دانشجویانی است که با وجود دانشجو شدن، هنوز با محیط فیزیکی دانشگاه آشنا نشده‌اند و این مسئله طبیعتاً در آرمان‌ها و نوع نگاه نسل‌های مختلف به زندگی، کار، علم و... تأثیر می‌گذارد و یکی از چالش‌های اساسی دانشگاه خواهد بود. در باب مطالبات این دسته از دانشجویان نیز نمی‌توان نظر قطعی داد و طبیعتاً طیف‌ها و سلایق مختلف در دانشگاه حضور دارند.

وی افزود: در فضای کنونی با توجه به تغییراتی که در ساختارهای کلان اجتماعی رخ داده است، همانند روی کار آمدن دولت جدید و گام دوم انقلاب، پرداختن به آرمان‌ها و مطالبات تحت تأثیر این اتفاقات کلان خواهد بود و با ورود دانشجویان به دانشگاه و شکل‌گیری جمع‌های دانشجویی، شاهد خواهیم بود که چه نگرش‌ها، مطالبات، آرمان‌ها و نتایجی از دل تغییر و تحولات دو سال اخیر بیرون خواهد آمد.

مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: شرایط فعلی کشور نیازمند نسل جوانی است که به شکل جهادی و انقلابی با نگاهی به آینده، امیدوارانه و از سر توکل، به سمت پیشرفت و تعالی کشور و تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کنند. طبیعتاً این رسالت به حوزه‌های مختلف مربوط می‌شود و افراد، چه در دانشگاه و محیط علمی و چه خارج از دانشگاه به‌عنوان یک شهروند تحصیل‌کرده، موظف به تسریع در اجرای امور و هموارسازی مسیر تحقق آرمان‌ها هستند.

رضایی بیان کرد: طبیعتاً مهمترین نوع فعالیت دانشجویان در زمان حضور در دانشگاه، فعالیت علمی است و این موضوع بسته به حوزه‌ها و توانمندی‌های مختلف، اشکال گوناگونی به خود می‌گیرد و با توجه به ظرفیت‌ها، امکانات و سرمایه‌های انسانی و طبیعی متعددی که در کشور وجود دارد، انتظار می‌رود دانشجویان و جوانان با روحیه‌ای جهادی کارها را به‌عهده بگیرند. با توجه به اینکه وارد نسل چهارم انقلاب می‌شویم، نسل جدید باید متناسب با نیازهای زمانه خود وارد عرصه‌های تولید و تصمیم‌گیری شود تا بتواند این موتور متحرک را پیش ببرد و به سمت تحقق آرمان‌ها گام بردارد.

وی ادامه داد: مسلماً کاستی‌ها و شاید موانع بسیاری در راه تحقق این نقش وجود داشته باشد، ولی رویکرد کلی و به‌خصوص نگاه مقام معظم رهبری این است که جوانان و به‌ویژه دانشجویان جایگاه بسیار خاصی دارند که این نگاه و رویکرد در بیانیه گام دوم انقلاب به وضوح قابل مشاهده است و در واقع، رهبر معظم انقلاب تحقق تمام انتظارات خود را در دستان جوانان می‌بینند و معتقدند این اهداف و آرمان‌ها در دانشگاه تحقق‌پذیر است.

مدیر فرهنگی دانشگاه اصفهان گفت: از طرف دیگر، با توجه به احساس نیاز دستگاه‌های اجرایی در چند سال اخیر به ورود نیروهای جوان، نخبه و انقلابی و تحول‌آفرینی این نیروها، انتظار می‌رود جوانان و به‌خصوص دانشجویان با ورود به این عرصه‌ها، نقش و رسالت خود را در این زمینه برای کشور و نظام ایفا کنند. طبیعتاً دانشجویانی که طی دوره حضور در دانشگاه، تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند، در واقع شرایط را برای ورود خود به فضاهای تصمیم‌گیری و اجرایی فراهم می‌کنند و طبیعتاً زمانی که بتوانند به این مهم دست پیدا کنند، نقش و تأثیرگذاری خود را نیز اثبات خواهند کرد و از توانمندی‌های آنها برای پیشرفت کشور استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha