بهره‌مندی از ظرفیت حوزه علمیه در مقابله با فرقه‌های انحرافی
کد خبر: 4021249
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت حوزه علمیه در مقابله با فرقه‌های انحرافی

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده شود گفت: یک مجموعه پرتوان و خوش‌فکر باید در کنار هم جمع شوند و کار را در موضوع مدیریت و مقابله با آسیب‌های ادیان و فرقه‌های انحرافی نوظهور دنبال کنند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونامبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، ۲۴ آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان با آسیب ادیان نوظهور مواجه است، اظهار کرد: این ادیان، جوانان را درگیر خود کرده و مسائلی را به ذهن‌ها القا می‌کند که هدف نخست آنان سست کردن پایه‌های اعتقادی و اسلام ناب است.

نکونام افزود: امروزه دنیای استکبار، هیچ‌کدام از فرقه‌ها را خطر محسوب نمی‌کند، در کشور ایران، مکتب تشیع به‌ شدت مورد هجمه است و دشمن یکی از راه‌های مقابله با تشیع را افکار نوظهور می‌داند.

وی با تأکید بر معرفی هویت ایرانی به جهانیان تصریح کرد: از ظرفیت‌های گمنام در این راه می‌توان استفاده کرد، چهره‌های فرهیخته بسیاری در چهارمحال و بختیاری هستند که گمنام‌اند، باید پیرامون آنان مطالعه شود و با نگاه ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار بگیرند. از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود، یک مجموعه پرتوان و خوش‌فکر در کنار هم جمع شوند و کار را در موضوع مدیریت ادیان و فرقه‌های نوظهور دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری یادآور شد: تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی، تا حدودی بار مشکلات فرهنگی را در استان کاهش می‌دهد و تولیداتی در رسانه ملی مانند علیمردان‌خان بختیاری بسیار مؤثر بوده و باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته شوند.

بستر نشر فرقه‌های انحرافی

در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت فرهنگ اظهار کرد: دشمن سرمایه‌گذاری بسیاری را برای ضربه زدن به فرهنگ در ایران دارد، یکی از بسترهای فرقه‌های انحرافی، فضای مجازی است و دشمن با استفاده از تکنولوژی قصد حمله به فرهنگ را دارد.

استاندار با تأکید بر اینکه هر پروژه باید پیوست فرهنگی داشته باشد، ادامه داد: اشرافی‌گری آفت مدیریت است و مقابله با این آفت مردمی بودن مسئولان را می‌طلبد، می‌توان با استفاده از ظرفیت نخبگان، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد. تجربه ارزشمند جنگ هشت‌ساله، ظرفیت‌های پنهان را آشکار کرد و امام(ره) و فرزندان معنوی ایشان، این جنگ را تبدیل به فرصت کردند، آنان مجهز به پیوست فرهنگی بودند و از طریق زبان، دل‌های بسیاری را جذب خدا می‌کردند.

حیدری تصریح کرد: دشمن برای ترویج فرقه‌های انحرافی، از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. در واقع، تهدیدها باید فرصت‌هایی را مانند رشد شهید آوینی‌ها خلق کند. کمیسیون ادیان و فرقه‌های استانداری، آماده پذیرش توصیه‌ها برای مدیریت فرقه‌های نوظهور در استان خواهد بود.

ترویج فرقه‌گرایی

در ادامه این جلسه، جعفر مردانی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترویج فرقه‌گرایی یکی از حربه‌های استعمارگران است، اظهار کرد: این مسئله، اختلاف و تفرقه در میان آحاد جامعه اسلامی ایجاد می‌کند، در چنین فضایی با استفاده از ابزارهای موجود باید به مقابله پرداخت.

وی افزود: انجام فعالیت‌ در راستای حفظ وحدت، یکی از بزرگ‌ترین راه‌های کمک‌کننده است و شورای امنیت، کمیسیون ادیان و فرق را به‌عنوان بررسی برای مدیرت موضوع، پیشنهاد کرده که برخی از بندهای آن سری و مخفیانه است و جلسات آن به‌صورت ماهانه و با حضور اعضا تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ادامه داد: همه ساله، ابلاغیه‌هایی برای فرمانداران ارسال می‌شود و همایش‌هایی برای تقویت ادیان‌ها صورت می‌گیرد.

مردانی با بیان اینکه جمعیت چهارمحال و بختیاری شیعه هستند، گفت: در دانشگاه‌های استان افرادی از ادیان و مذاهب دیگر حضور دارند، اما نکته اصلی فرق نوظهور است که به‌صورت سازمان‌دهی‌شده در حال هدایت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شیطان‌پرستی، عرفان حلقه، مسیحیت تبشیری و دراویش اشاره کرد. حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و طلاب روستاها وظیفه خطیری در مقابله با عرفان‌های نوظهور دارند.

انتهای پیام
captcha