برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در امامزادگان البرز
کد خبر: 4022542
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در امامزادگان البرز

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف البرز از اجرای طرح «سوگواره یاس نبوی» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعودی معاون فرهنگی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره اینکه این ایام با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و نیز دهه بصیرت تقارن دارد افزود: نظر به اجرای واکسیناسیون همگانی و کاهش بیماری کرونا و محدودیت‌های اعلامی، این طرح از ۹ دی ماه با اجرای برنامه‌های مختلف اجرا خواهد شد.

این مسئول، برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان با حضور سخنرانان شاخص استانی، راه‌اندازی کاروان عزای یاس نبوی، اطعام عزاداران از محل اجرای نیات موقوفات استان و امور خیریه و همچنین طرح بصیرتی به مناسبت بزرگداشت روز نهم دی در امامزادگان و بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف البرز یکی دیگر از برنامه‌های شاخص را گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مصادف با شب اول فاطمیه دوم در بقاع متبرکه اشاره کرد و تصریح کرد: در ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: برنامه‌های اجتماعی متنوعی در این ایام برگزار می‌شود که شامل توزیع بسته‌های معیشتی، غذای گرم و قربانی با عنوان تبرکات فاطمی از محل اجرای نیات موقوفات و بقاع متبرکه صنعت استان و تعدادی از خیران بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha