بازگشت ۹۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل اشنویه‌ای به مدرسه
کد خبر: 4023775
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

بازگشت ۹۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل اشنویه‌ای به مدرسه

فرماندار اشنویه گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون ۹۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان به مدرسه بازگشتند.

دانش آموزان مدارسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اشنویه، سیدعلی ترابی، فرماندار اشنویه، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شرایط دو سال اخیر که متأثر از شیوع ویروس کرونا بود آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۲ دانش‌آموز پایه ابتدایی،۳۶۲ دانش‌آموز متوسطه اول و ۱۱۲ دانش‌آموز متوسطه دوم طی سال جاری در این شهرستان به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شده‌اند که تاکنون ۹۹ نفر از این تعداد به چرخه علم‌آموزی بازگشتند.

فرماندار اشنویه ادامه داد: شیوع کرونا، اشتغال کاذب، ازدواج دختران در سنین کم و مسائل معیشتی از جمله دلایلی بوده که سبب افزایش تعداد دانش‌آموزان جامانده از تحصیل شده و آنها را از تحصیل دور کرده است.

وی عنوان کرد: راهکارهای گوناگونی از جمله استفاده از ظرفیت و پتانسیل ائمه جمعه، شوراها و دهیاران، فرهنگ‌سازی، افزایش امکانات بهداشتی و آموزشی و بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان در قالب جلسات متعدد و تخصصی برای حل این مشکل در دست اجراست.

ترابی تصریح کرد: با شروع آموزش حضوری بستر مناسبی جهت حضور دانش‌آموزان و پیگیری مسئولان جهت رفع مشکلات این دانش‌آموزان فراهم شده که تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

 

انتهای پیام
captcha