دادستان خوی معرفی شد
کد خبر: 4023850
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

دادستان خوی معرفی شد

طی مراسمی یعقوب رشتبر ، امروز، پنجم دی ماه به‌عنوان دادستان جدید خوی معرفی شد.

ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، پنجم دی در آیین تکریم و معارفه دادستان خوی اظهار کرد: شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را تسلیت عرض کرده و بزرگداشت حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: وظیفه دادستان، وظیفه خطیری بوده و این مقام قضایی مبسوط‌الید و مدعی‌العموم است و با ورود قاطع خود در زمینه‌های حفظ حقوق عامه و بیت‌المال، پیشگیری از جرایم، مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش و  هر امری که امنیت مردم را به مخاطره بیندازد بسیار تاثیر گذار است.

عتباتی بیان کرد: نباید اجازه رشد به اراذل و اوباش و هر امری که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد داد، زیرا امنیت ضروری‌ترین و اصلی ترین موضوع زندگی امروز محسوب می‌شود و مردم نباید دغدغه امنیت داشته باشند وانتظار می‌رود دادستان جدید خوی در امتداد اقدامات دادستان سابق این شهرستان تحرک و پویایی بیشتری داشته و با تقویت اقدامات پیشگیرانه بروز تخلف و تشکیل پرونده را به حداقل برساند و سایر دستگاه‌های قضایی را در برطرف کردن خلاها و کمبودها یاری کند.

وی ادامه داد: توجه به آموزش مهارت‌های کنترل خشم، ارتقا دانش قضایی، حقوقی شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون ائمه جماعت، مساجد، بسیج حقوقدانان را در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم را مورد تاکید قرار داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: توجه به سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری از عوامل مهم دیگر بوده و باید برای نیل به این امر از ظرفیت‌های قانونی، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد بهره برد.

در پایان از زحمات حمید صمدزاده، دادستان سابق خوی تشکر و قدردانی و یعقوب رشتبر به‌عنوان دادستان جدید خوی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha