جهاددانشگاهی الگویی برای خودباوری و استقلال کشور است + فیلم
کد خبر: 4024531
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
حجت‌الاسلام رستمی در گفت‌وگو با ایکنا:

جهاددانشگاهی الگویی برای خودباوری و استقلال کشور است + فیلم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جهاددانشگاهی جلوه دقیقی از ارتباط دانشگاه با نیازهای جامعه مخصوصاً در بخش صنعت است و می‌تواند نسبت به رفع نیازهای کشور اقدام کند. همچنین می‌تواند الگوی مناسبی برای ایجاد خودباوری و در پی آن استتقلال کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش جهاد دانشگاهی در اثبات کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی باور به توانمندی‌های داخلی، توان ایجاد استقلال در کشور و تزریق خودباوری به ارکان جامعه بوده است و جهاد دانشگاهی یکی از مظاهر نهادهای انقلابی در اثبات این کارآمدی است.

وی ادامه داد: نهادی همانند جهاد دانشگاهی با شکل‌گیری و نشأت گرفتن از درون دانشگاه‌ها و اتکا به ظرفیت‌های علمی داخلی، تلاش زیادی انجام داده است که در بخش‌های مورد نیاز، کشور را به خودکفایی برساند و نیازها را مرتفع کند. جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب در این مسیر بوده و جلوه دقیقی از ارتباط دانشگاه با نیازهای جامعه مخصوصاً در بخش صنعت است. قطعاً جهاد دانشگاهی با طی این مسیر در هر جایی که نیازی وجود داشته باشد می‎تواند نسبت به رفع آن اقدام کند و همچنین می‌تواند الگوی مناسبی برای ایجاد خودباوری و در پی آن استقلال کشور باشد.

حجت‎الاسلام رستمی در پاسخ به این سؤال که یک خبرگزاری تخصصی همانند ایکنا چه نقش و رسالتی در گسترش فرهنگ دینی دارد، اظهار کرد: رسانه ابزار مهم انتقال مفاهیم است و امروزه با ابزارهای رسانه‌ای و تحولاتی که در جریان اطلاع‌رسانی و انتقال اطلاعات به وجود آمده، فعالیت این رسانه‌ها از ضرورت‌هاست. پیام انقلاب اسلامی یک پیام جهانی است بنابراین لازم است این پیام که حاوی محتوای غنی اسلامی است به مخاطبان خودش در سراسر دنیا برسد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان سخنان خود تأکید کرد: باید تلاش کنیم هر زبانی که در دنیا وجود دارد، بیان انقلاب اسلامی هم در آن زبان وجود داشته باشد از این جهت افتتاح زبان پرتغالی در ایکنا اقدامی مبارک است.

یادآور می‌شود نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه، پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه، ۹ دی ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاد دانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.

 

انتهای پیام
captcha