مسائل اقتصادی کشور با نگاه حزبی همراه نباشد/ موانع تولید برطرف می‌شود
کد خبر: 4024842
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
رئیس جمهور در جمع اقشار مردم؛

مسائل اقتصادی کشور با نگاه حزبی همراه نباشد/ موانع تولید برطرف می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت متعلق به همه مردم است و موظف می‌داند به همه آحاد مردم خدمتگزار باشد، گفت: همه باید در این ملت نقش آفرینی کنند و در حاشیه نظاره‌گر نباشند؛ اقتصاد ملی است و اگر کسی هم به این دولت رای نداده باز پای کار بیاید و حزبی نگاه نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دیدار با نخبگان ، علما و خانواده شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم که امروز نهم دی‌ماه در مدرسه علمیه امام کاظم برکزار شد، با اشاره به روز بصیرت و میثاق با ولایت است، اظهار کرد: در نهم دی ماه دست قدرت خداوند به نحوی که عقول و خردمندان تصور نمی کردند قدرت الهی به این شمل نمایان شود و اقتدار و عزت برای ایران اسلامی رقم خورد چرا که مردم زمان‌شناس توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی با اشاره به اینکه فَقْـدُ الْبَـصَرِ أَهْوَنُ مِنْ فِقْـدانِ الْبَـصيرَةِ، چشم دل راه را بر  انسان باز می‌کند و دوست را از دشمن برای انسان بازشناسی می‌کند و امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که جامعه نیازمند بصیرت است، ادامه داد: رهبر فرمودند جامعه جوانان و دست اندرکاران نیازمند بصیرت هستند و همواره بصیرت راه را روشن می‌کند و بصیرت در دین را به ما عطا کند.

رئیس جمهور افزود: حاج قاسم سلیمانی زمانی که از دین و ارزش‌های اسلام در برابر داعش دفاع می‌کرد بسیاری در جهان اسلام دقیق نمی‌توانستند این جریان را تخلیل کنند و گول شعارهای آنان را می‌خوردند؛ حاج قاسم سلیمانی یک انسان بابصیرت بود که در مقابل دشمنان ایستاد، روشنگری کرد و مجاهد فی سبیل‌الله بود و خداوند او را بلند آوازه کرد چرا که در مسیر خدا حرکت کرد.

رئیسی گفت: شهیدان نام‌آور هستند و از جامعه جهل‌زدایی می‌کنند جاهلیت مدرن طرف هستیم که هم ثروت، علم و فناوری و قدرت عظیم رسانه‌ای دارد و با ایسم‌های مختلف خودش را پوشانده است و همان افکار و اندیشه جاهلی است که حضرت زهرا(س) در مقابل آن ایستادگی کرد.

قم نماد بصیرت آفرینی برای جهان اسلام است

وی با اشاره به اینکه شهادت حضرت زهرا(س) نقاب را از چهره نفاق کنار زد، بیان کرد: قم افتخار تقدیم 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز دارد و این میزان شهید نشان صدق قمی‌ها است و این حضور و ایستادگی در مسیر انقلاب است و قم نماد بصیرت آفرینی برای جهان اسلام است.

رئیسی اضافه کرد: قم را باید حفظ کرد چرا که خدمت به قم خدمت به جایگاهی است و در جهان اسلام به‌عنوان پایتخت تشیع معرفی شده است، این شهر در حوزه نرم‌افزاری حرکت بهنگام دارد و در حوزه سخت افزار نیروی انسانی کارآمد تربیت می‌کند و مسئولیت سنگینی است که دولت وظایفش را نسبت به قم و مردم این شهر انجام دهد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نباید به این جلسه بسنده کرد بلکه ما باید مدام با قمی‌ها و علما و نخبگان این شهر در ارتباط باشیم تا مشملات به صورت جدی پیگیری شود، عنوان کرد: سال تولید و رفع موانع است که دولت هم به این وظیفه بزرگ باید عمل مند و فعالان اقتصادی بدانند همه موانع رفع خواهد شد و تمامی بخش ها در دولت برای رفع موانع حضور پیدا کنند و پای کار باشند.

باید تولید کننده احساس آرامش کند

وی ادامه داد:باید تولید کننده احساس آرامش کند و بازار احساس ثبات داشته باشد و این غیر قابل پیش بینی بودن بازار خطرناک است؛ تولید کننده نسبت به پرداخت تسهیلات باید درک شود.

رئیسی عنوان کرد: دریافت سود بیش از موارد مقرر شده در شورای پول و اعتبار مجاز نیست دریافت کند و اگر بانک‌ها خارج از انضباط اقتصادی موجب اخلال شوند، باید به صورت جدی با آنان برخورد شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانش بنیان و علم و فناوری کاملا جامعی در قم داشته باشیم و در این راستا استاندار اقدامات لازم را دنبال کند، بیان کرد: نهاده‌های دامی باید به سمت و سو تولید برود و زمین‌های مساعد می‌تواند نهاد‌ه‌های دامی تولید کند تا سراغ دیگران نرویم چرا که استقلال کشاورزی زمینه استقلال اقتصادی است منتها زمان‌بر است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام که ده‌ها سال در کشور وجود دارد که کلنگی مقابل چشمان مردم زده شده و مردم را رنج می‌دهد، بیان کرد: از تمام کسانی که دارای امکان در کشور هستند برای تمام کردن این پروژه ها با تضمین سود این مهم را به دست گرفته و کار را به پایان برسانند.

در هر عرصه‌ای که مردم ورود کنند عرصه موفقیت است

رئیسی ادامه داد: در هر عرصه‌ای که مردم ورود کنند عرصه موفقیت بوده است و در عرصه‌های اقتصادی و تولیدی باید مردمی‌سازی حکمرانی در همه بخش‌ها در کشور مورد توجه باشد.

رئیس جمهور افزود: به همه مسئولین دولتی اعلام می‌کنم زمینه را برای حضور مردم آماده کنید و  داشتن حضور مردم با بخشنامه و حرف نیست بلکه باید احساس کنند حضور اثربخش دارند.

وی با اشاره به خیرین در تمامی عرصه‌ها، تصریح کرد: خیرین یکی از جلوه‌های مشارکت مردم هستند و در قم هم این مهم باید دنبال شود، هر کاری که خیرین بتوانند ایفای نقش کنند و مشارکت مردمی داشته باشند باید انجام شود

رئیسی با اشاره به اینکه نقش معلمان در تربیت آینده‌سازان کشور و مقام معلم بر ما پوشیده نیست و باید شأن آنان حفظ شود، ادامه داد: جامعه‌ای که به معلم و بزرگان توجه کند به پیشرفت می‌رسد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی خانواده شهدا را رنج می‌دهد و برخی از این ناهنجاری‌ها خانواده‌ها را دچار گسست می‌کند، گفت: ساز و کار سازمان اجتماعی در این دولت در حال انجام است و باید مسئولان استانی پای کار بیایند تا شاهد کمتر شدن این آسیب‌ها باشیم چرا که زیبنده شهر قم نیست.

وی ادامه داد: دولت متعلق به همه مردم است و موظف می‌داند به همه آحاد مردم خدمتگزار باشد و همه نقش آفرینی کنند و در حاشیه نظاره‌گر نباشند ؛ اقتصاد ملی است و اگر کسی هم به این دولت رای نداده باز پای کار بیاید و حزبی نگاه نکنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال 1401 رشد اقتصادی 8 درصد شود امکان‌پذیر است، عنوان کرد: هزینه را کم کنیم، دولت پرهزینه نمی‌تواند رشد اقتصادی ایجاد کند.

رئیسی گفت: در روستاها اقتصاد برای کشاورزان نفعی ندارد و به همین دلیل به شهر مراجعه می‌کنند که باید خرید محصول آنان تضمین شود و به کشاورزان تسهیلات داده شود تا در روستا بمانند.

انتهای پیام
captcha