حضرت فاطمه زهرا(س)؛ الگوی مادران و همسران شهدا
کد خبر: 4026763
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

حضرت فاطمه زهرا(س)؛ الگوی مادران و همسران شهدا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به صبر و بردباری مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت خاطرنشان کرد: این مادران و همسران از حضرت زهرا(س) الگو گرفته‌اند.

حجت الاسلام دشتکی مدیرکل اوقاف البرز

حجت‌الاسلام و المسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) معیار فضائل بود، بزرگ بانویی که جنبه‌های مختلف پاکدامنی، پارسایی و عفت را در تاریخ جهان ثبت کرد.

وی اضافه کرد: امروز زنان مسلمان به ویژه زنان کشورمان با الگوگرفتن از سیره فاطمی علاوه بر موفقیت در مباحث فردی زندگی در همسرداری و فرزندپروری عزتمندانه در راستای سربلندی ایران اسلامی و زن ایرانی گام برمی‌دارند.

دشتکی با اشاره به صبر و بردباری مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت خاطرنشان کرد: این مادران و همسران از حضرت زهرا(س) الگو گرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم عزاداری به همین مناسبت در استان البرز اشاره کرد و گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگام محمد(ع) و سکینه خاتون(س) از دهه اول فاطمیه تاکنون برنامه‌های مذهبی بسیاری تدارک دیده شده و امروز نیز شاهد برگزاری مراسم مذهبی هستیم.

این مسئول بیان کرد: در ایام فاطمیه اول و دوم بیش از ۶۰ برنامه در آستان مقدس محمد(ع) و سکینه خاتون(س) برگزار شده و در شب شهادت روضه‌خوانی و عزداری با حضور مردم برگزار شد.

دشتکی افزود: همچنین در این ایام بیش از پنج هزار پرس غذا برای پذیرایی از زائران آماده شده و هر شب در حال پذیرایی هستند و از صبح امروز نیز مراسم یاس نبوی از ساعت ۱۰ صبح در این دو بقعه در حال برگزاری است و پس از نماز جماعت ظهر و عصر، اجتماع عزاداران فاطمی و یادواره شهدای غرب کرج از ساعت ۱۵ در جواز مقدس این دو امامزاده و گلزار شهدا برگزار می‌شود.
دشتکی گفت: امشب مراسم شام غریبان نیز در این دو بقعه برگزار می‌شود و از سوی دیگر برنامه‌های محافل انس با قرآن ویژه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
captcha