«دوازده سال بردگی» راهی کتابفروشی‌ها شد
کد خبر: 4027087
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
توسط نشر افق بی‌پایان

«دوازده سال بردگی» راهی کتابفروشی‌ها شد

ترجمه جدیدی ازکتاب «دوازده سال بردگی» نوشته سالمون نورثاب از طرف انتشارات افق بی‌پایان روانه بازار کتاب شد.

«دوازده سال بردگی»

به گزارش ایکنا؛ کتاب «دوازده سال بردگی» نوشته سالمون نورثاب با ترجمه مشترک علی قائمی‌خوشبین و فرحناز باغانی از طرف انتشارات افق بی‌پایان روانه بازار کتاب شد.

«دوازده سال بردگی» داستان زندگی سالومون نورثاپ، یک سیاه‌پوست آزاد ساکن نیویورک و فرزند یک برده آزاد شده است که با همسرش «آن همپتن» در دهکده‌ی «فورت ادوارد»، واقع در «هادسن ریور»، در چهل مایلی شمال «آلبانی» زندگی و در مزرعه پدرش کار می‌کرد.

زمانی که همسر نورثاپ، در یکی از هتل‌های بزرگ «ساراتوگا اسپرینگز»، در نیویورک کار پیدا کرد، به نیویورک نقل‌مکان کردند و نورثاپ، در آنجا به‌عنوان موزیسین مشغول کار شد.

در سال ۱۸۴۱ میلادی، دو مرد سفیدپوست، با یک پیشنهاد کاری خوب، نورثاپ را راضی کردند، همراه آن‌ها به «واشنگتن دی. سی.» برود اما در آنجا او را می‌ربایند، بی‌هوش کرده و به‌عنوان برده می‌فروشند و از این زمان تا دوازده سال بعد را، مجبور می‌شود در یک مزرعه‌ی پنبه، در آمریکای جنوبی بردگی کند. در این دوازده سال چند بار تلاش می‌کند فرار کند. در نهایت با برقراری ارتباط با دوستان موفق به کسب مجدد آزادی‌اش می‌شود تا اینکه بالاخره دوستان و خانواده‌اش در «ساراتوگا» باعث آزادی او شدند.

نورثاب در اولین سال بعد از آزادی‌ خاطرات خود را از آن دوران پرعذاب، در قالب کتاب منتشر کرد که کتاب او مورد حمایت طرفداران الغای بردگی، قرار گرفت. سپس با فعالان «جنبش آزادسازی بردگان» همراه شد و به برده‌های فراری کمک کرد تا در شمال شرقی امریکا و کانادا، آزادانه زندگی کنند.

سال 2013 حدود نیم قرن پس از مرگ نورثاب، از روی کتاب «دوازده سال بردگی» او، فیلمی نیز با نام «۱۲ سال بردگی» به کارگردانی استیو مک‌کوئین ساخته شد که مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

«دوازده سال بردگی» با ترجمه علی قائمی‌خوشبین و فرحناز باغانی در 218 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و بهای 60 هزار تومان طرف نشر افق بی‌پایان چاپ و روانه بازار کتاب شده است. برای تهیه مستقیم این کتاب می‌توانید به نشانی ofoqbp@ در اینستا مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha