استان اصفهان متقاضی سفر به سوریه ندارد
کد خبر: 4028766
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

استان اصفهان متقاضی سفر به سوریه ندارد

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: منعی برای اعزام زائر به سوریه وجود ندارد، ولی استان اصفهان متقاضی سفر به سوریه نداشته است.

سفر زیارتی سوریه

علیرضا صادقی، مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در خصوص اعزام زائر به سوریه، اظهار کرد: به دفاتر زیارتی استان اعلام شده است که اگر متقاضی برای اعزام به سوریه وجود داشت، ثبت نام انجام دهند و منعی برای ثبت نام وجود ندارد. زائران سوریه از طریق پروازهای تهران اعزام می‌شوند، چون در تمام استان‌ها وضعیت به این صورت است که تعداد متقاضیان سفر به سوریه به اندازه‌ای نیست که پرواز مجزایی انجام شود. در واقع، به اندازه ظرفیت یک پرواز، زائر برای اعزام به سوریه وجود ندارد.

وی افزود: در دو پرواز گذشته به سوریه، متقاضی از استان اصفهان وجود نداشته است و شاید دلیل این موضوع، به هزینه بالای این سفر برمی‌گردد که نزدیک به 11 میلیون تومان می‌شود. البته ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که برای ما روشن نیست.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان بیان کرد: اعزام‌ها به عتبات عالیات مرتب انجام می‌شود، این اعزام‌ها به‌صورت هوایی است، ولی کسانی که مایل باشند، می‌توانند از طریق زمینی برگردند. در هر هفته، حداقل 100 نفر زائر به عتبات اعزام می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در بهمن‌ماه بیشتر شود، چون بسته‌های پیشنهادی شرکت‌های مجری افزایش پیدا می‌کند، دفاتر زیارتی فعال‌تر می‌شوند و مردم از اعزام‌ها بیشتر مطلع می‌شوند.

وی ادامه داد: هزینه تور کامل سفر به عتبات، بین هشت میلیون و 100 هزار تا هشت میلیون و 500 هزار تومان، با توجه به نوع هتل و شرکت مجری، متغیر است. کسی که به عتبات مشرف می‌شود، چند امام معصوم را زیارت می‌کند و نگرانی‌های امنیتی نیز برای اعزام وجود ندارد، به همین دلیل، تقاضا برای اعزام به عتبات نسبت به سفر سوریه ارجحیت دارد.

انتهای پیام
captcha