صنعاء: امارات میدان نبرد جبهه مقاومت با محور آمریکایی می‌شود
کد خبر: 4030915
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

صنعاء: امارات میدان نبرد جبهه مقاومت با محور آمریکایی می‌شود

مقامات یمن با اعلام جزئیات عملیات نظامی شب گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در عمق خاک امارات و عربستان سعودی تأکید کردند که از این پس امارات میدان نبرد جبهه مقاومت با محور آمریکایی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای جزئیات عملیات نظامی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک عربستان سعودی و امارات را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: مواضعی حیاتی و مهم در دبی با چند فروند پهپاد صماد 3 هدف گرفته شد.

بر اساس این بیانیه، پایگاه هوایی الظفره و اهداف حساس دیگری در پایتخت دشمن اماراتی(ابوظبی) با تعداد زیادی موشک‌های بالستیک ذوالفقار هدف گرفته شد.

سرتیپ سریع افزود: نیروهای ما پایگاه الشروره عربستان را نیز با پهپادهای صماد و قاصف 2k هدف گرفتند و همچنین مواضعی در جیزان و عسیر (در جنوب عربستان سعودی و هم‌مرز با شمال یمن) نیز هدف گرفته شد.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن هم به دنبال آن در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: امارات توصیه ما درباره جنگ در یمن را نادیده گرفت و حالا نیز مجدداً به سرمایه‌گذاران در امارات توصیه می‌کنیم این کشور را ترک کنند، چون امارات دیگر کشوری امن نیست.

البخیتی افزود: امارات پس از ورود به جنگ در یمن دیگر به عنوان کشوری بی‌طرف شناخته نشد. صبر ما هم در قبال آن بیشتر از صبرمان در قبال عربستان سعودی بود و به آن برای عقب‌نشینی از یمن فرصت داده بودیم.

وی تأکید کرد: امارات با دخالت در یمن به عرصه نبرد بین جبهه مقاومت و محور آمریکایی تبدیل خواهد شد.

این عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله تجاوز به یمن را تجاوز آمریکایی ـ اسرائیلی خواند و گفت: عربستان سعودی و امارات ابزار هستند.

او با اشاره به اینکه ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در امارات به صفر خواهد رسید، گفت: امارات بزرگترین بازنده خواهد بود و در آینده نزدیک به میدان نبرد تبدیل خواهد شد.

البخیتی تأکید کرد: امارات درس عبرت نگرفت و بر اساس منافع خود اقدام نکرد. این کشور فقط بر اساس منافع آمریکا و اسرائیل اقدام می‌کند و بهای سنگینی برای این کار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha