فعالیت بانوان کارآفرین؛ زمینه‌ساز توسعه اقتصادی
کد خبر: 4031185
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

فعالیت بانوان کارآفرین؛ زمینه‌ساز توسعه اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: فعالیت بانوان کارآفرین در بخش صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، زمینه توسعه اقتصادی و فرصت‌های مؤثر برای اشتغال به ویژه برای زنان و در برخی موارد آقایان فراهم می‌کند.

بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان دیروز، چهارم بهمن‌ماه در بازدید از روند آموزش و تولید در کارگاه صنایع‌دستی حوزه بانوان سنندج که با حضور جمعی از مسئولان استان انجام شد، اظهار کرد: کردستان در تولید محصولات حوزه‌ صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید از آن در راستای توسعه استان استفاده شود.

وی افزود: بانوان در استان کردستان نقش محوری در تولید محصولات صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال برای بسیاری از بانوان دیگر به ویژه بانوان سرپرست خانواده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: فعالیت بانوان کارآفرین در بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زمینه توسعه اقتصادی و فرصت‌های مؤثر برای اشتغال به ویژه برای زنان و در برخی موارد برای آقایان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان و فعالان این حوزه در استان ادامه داد: مسئولان متولی، در صورت تمایل فعالان این کارگاه، شرایط دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برای تهیه ابزار و مواد اولیه مورد نیاز برای این قشر تلاش‌گر را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده بانوان در این کارگاه‌ها قابل تقدیر است، افزود: مجددا از این کارگاه‌های تولیدی به منظور بررسی وضعیت پیشرفت و تغییرات لازمی که در این بازدید مورد تأکید بود، بازدید خواهیم کرد.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این بازدید، از برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌های لازم برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و فعال در زمینه صنایع‌دستی استان خبر داد.

وی افزود: رفع موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین استان، حمایت و پشتیانی از آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره را به کارگاه‌های مورد بازدید و سایر کارگاه‌های استان را در اولویت قرار داده و با تمام امکانات از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه رونق تولید زمینه‌سازاشتغال‌زایی بیشتر است، افزود: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان حوزه صنایع‌دستی، روند تولید در این حوزه رو به رشد و توسعه حرکت کند.

وی با بیان اینکه در کارگاه آموزشی صنایع‌دستی روستای ننله سنندج برای بیش 30 نفراشتغال‌ ایجاد شده است، بیان کرد: در این کارگاه تولیدی و آموزشی محصولاتی از قبیل قالی‌، گلیم‌بافی، سجاده، سفال‌گری، فرش حجمی، کاموابافی و کلاش‌بافی آموزش و تولید می‌شود.

گویلیان یادآور شد: این بازدید با هدف بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی در سطح شهرستان سنندج و بیان مسائل و مشکلات آن‌ها و بررسی نیازهای فعالان این عرصه انجام شد.

انتهای پیام
captcha