مصرف‌کنندگی؛ نتیجه اعتماد به استکبار
کد خبر: 4032659
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
مدرس سواد رسانه بیان کرد:

مصرف‌کنندگی؛ نتیجه اعتماد به استکبار

مدرس سواد رسانه‌ای مصرف‌کنندگی را نتیجه اعتماد به استکبار دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران دست رد به سینه بیگانگان زد و این مشخصه بارز انقلاب است.

استکبار ستیزیعلی‌احمد بهاری، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد رسانه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به وابستگی همه جانبه رژیم پهلوی، اظهار کرد: استقلال در مقابل وابستگی و به‌ معنای مستقل بودن به‌دور از تحمیل بیگانگان است به این معنا که از بیگانگان تأثیر نگیریم و شئونات را مطابق آنان قرار ندهیم.

وی با اشاره به اینکه در رژیم پهلوی تمام شئونات ما تحت القائات غرب قرار گرفته و ایران در تمام ابعاد وابسته بود، در رابطه با مقایسه استقلال ایران با کشورهای وابسته منطقه، گفت: انقلاب اسلامی ایران دست رد به سینه بیگانگان زد و این مشخصه بارز انقلاب است کمااینکه در بین ابعاد استقلال، بُعد سیاسی آن مبناست.

بهاری با بیان اینکه استقلال سیاسی یعنی دولت در شئونات کاری، ارتباطات و سیاست داخلی و خارجی، تدوین قانون اساسی تحت‌تأثیر بیگانه قرار نگیرد و درصدد جلب رضایت بیگانگان نباشد این در حالی است که در قرآن کریم بارها به استقلال اشاره شده است، ادامه داد: خداوند متعال تا ابد برای کافران هیچ راهی برای تسلط بر مؤمنان در تمام شئونات قرار نداده است کمااینکه در بیانی از مولای متقیان آمده است: «خداوند انسان را آزاد آفریده و کسی نباید بنده دیگری باشد.»

وی استقلال همه جانبه و کوتاه شدن دست اجانب از منافع ملی را دستاورد ممتاز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در رنسانس می‌خواستند دنیا را تحت تسلط خود بگیرند و ابتدا با زور اسلحه کشورهای ضعیف را غارت کردند و این تفکر تسلط بر کشورهای مختلف تاکنون توسط اجانب و بیگانگان دنبال می‌شود.

بهاری بستر مجازی را ابزاری برای پیشبرد اهداف استکبار جهانی دانست و با بیان اینکه در این راستا باید تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد، ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزار رسانه به‌دنبال القا افکار، سیاست‌ها، برنامه‌ها و نفوذ در کشورها به‌ویژه کشورهای جهان سوم هستند.

این مدرس سواد رسانه‌ای نداشتن عزت نفس، تحقیر ملت‌ها، مرعوب بودن و مدیریت فرهنگ را چهار هدف استکبار جهانی در ایجاد انشقاق، تفرقه، دودستگی و حمله به کشورها دانست و گفت: حکومت‌های شاهنشاهی در طول سلطه بر کشور دیکتاتور بودند، اما در دوران قاجار به بعد علاوه بر دیکتاتوری، غلام حلقه به گوش آمریکا و شوروی شدند، به‌طوری‌ که حتی تمام حساب‌های ایران در آن زمان چک می‌شدند.

وی با اشاره به شیوه مذاکرات استکبار جهانی و اینکه در منطق استکبار جهانی آنچه که به آنان تعلق دارد قابل مذاکره نیست اما آن چیزی که متعلق به دیگران است قابل مذاکره است و این همان قانون جنگل است کمااینکه رژیم پهلوی در عمل ثابت کردند که کاملاً در خدمت استکبار هستند، گفت: استقلال نتایجی به همراه دارد که مهمترین آن رسیدن به ثبات سیاسی است این در حالی است که بیگانگان برای تثبیت حضور در ایران و غارت سرمایه کشور، می‌گفتند که حضور آنان سبب ثبات سیاسی رژیم پهلوی شده است کمااینکه دومین ره‌آورد استقلال پیشرفت و ترقی در تمام ابعاد است.

این مدرس سواد رسانه حفظ منابع و منافع را از نتایج بارز استقلال دانست و با بیان اینکه منابع و منافع ما بعد از انقلاب از اختیار استکبار خارج شد، افزود: ایران در دوران پهلوی راهبردهای تعریف شده دشمنان را پیش می‌برد کمااینکه از علائم وابستگی یک کشور یا دولت حمایت مستکبران از وی است.

وی تلاش برای تأمین منافع بیگانگان را از دیگر علامت‌های وابستگی برشمرد و با بیان اینکه حاکم وابسته بلندترین سد در برابر استقلال آن کشور است، ادامه داد: استقلال فرهنگی اولین پارامتری است که در سیاست نقش دارد که در بازه‌های زمانی اثر خود را نشان می‌دهد.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به اینکه پارامتر مؤثر در استقلال انقلاب اقتصاد است و توسعه اقتصادی سبب زمینه و استعداد برای خودکفایی می‌شود کمااینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسیده است، اضافه کرد: دشمن از خودکفایی همه‌جانبه کشور در هراس است، از طرفی اگر نیروهای نظامی و مسلح هر کشور بر مردم تکیه کنند، کشور بیمه خواهد شد.

بهاری با بیان اینکه کشورهای استکباری نفت کشورها را می‌فروشند و آنان را از صفر تا صد به مصرف‌کننده تبدیل کرده‌ و هر زمان بخواهند شریان واردات را می‌ببندند و در آن زمان است که در کشورها زلزله سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رخ می‌دهد، گفت: پارامتر دیگر در عدم استقلال کشور تفرقه و عدم اتحاد حول محور قرآن است. عدم اتحاد، تفرقه و دودستگی سبب وابستگی می‌شود به‌معنای دیگر مصرف‌کنندگی، نتیجه اعتماد به استکبار است.

انتهای پیام
captcha