انقلاب اسلامی کشور را از یک وابستگی تمام عیار به استقلال رساند
کد خبر: 4033154
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

انقلاب اسلامی کشور را از یک وابستگی تمام عیار به استقلال رساند

استاندار همدان گفت: با وقوع انقلاب اسلامی از یک وابستگی تمام عیار به مرحله‌ای رسیدیم که توانستیم از نظر سیاسی استقلال خودمان را حفظ کنیم، هیچ نقطه اتکایی به غرب نداریم و این مایه فخر و افتخار ما است.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان امروز ۱۲ بهمن‌ماه، درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که نه تنها برای مردم ایران و مسلمانان جهان، بلکه برای تمامی مستضعفین و محرومان جهان بارقه‌ای از امید بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) قیام عاشورایی خود را از سال ۱۳۴۲ بنا به تکلیف و آنچه که وظیفه اعتقادی خودشان می‌دانستند در مقابل اقدامات ضد ارزشی و ضد دینی نظام ستمشاهی آغاز کردند و این نهضت حسینی و این نهضت اسلامی در عرض ۱۵ سال توانست در جای جایگاه کشور و در وجود تک تک انسان‌های پاک‌نهاد نفوذ کند و یک قیام همگانی را علیه نظام ستمشاهی رقم بزند.

قاسمی فرزاد ابراز کرد: نظام شاهنشاهی، نظامی بود که تا بن دندان مسلح بود و از امکانات و منابع این کشور تغذیه کرده بود و به جای اینکه در جهت مصالح و منافع ملت حرکت کند در جهت وابستگی و اتکا به بیگانه و استقلال زدایی از کشور تلاش می‌کرد و تمام سعی و تلاش خودش را بر این گذاشته بود که بیگانگان را بر کشور مسلط کند تا راحت‌تر و با سرعت بیشتر منابع خدادادی و سرمایه‌های ملت را غارت کنند.

وی تصریح کرد: پول نفت و منابعی که در کشور بود صرف خرید تجهیزات نظامی می‌شد که صرفا یک قدرت پوشالی را برای رژیم منحوس پهلوی درست کرده بود.

استاندار همدان اظهار کرد: امام خمینی(ره) توانست بت دوهزار و پانصد ساله نظام شاهنشاهی را بشکند و فروپاشی این نظام پوشالی و ضد مردمی را با یک نگاه بسیار روشن نسبت به کشور و آینده به مردم نشان دهد پس از عمر پر خیر و برکت ایشان فرزند صالح رهبر معظم انقلاب پرچم را به دست گرفت و این حرکت بالنده و رو به جلو برد و تا امروز از بسیاری از حوادث آن را به سلامت عبور داده علی رغم دشمنی دشمنان بدخواهان و کوردلان این نظام بالنده و کوبنده دارد حرکت می کند.

وی بیان کرد: دشمنان قسم خورده این کشور در کنار توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که علیه این نظام داشتند نتوانستند موفق باشند و در این مقطع زمانی تمام تلاششان این است که چهره رژیم منحوس گذشته را و بعضی از کسانی که دستشان به خون مردم آلوده شده که بسیاری از هموطنان ما را فقط به جرم که طرفدار انقلاب و ارزش های اعتقادی بودند به شهادت رساند.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم اینکه یک نظام سیاسی نوپا است، دستاوردهای زیادی برای ملت ما به ارمغان آورده است، از یک وابستگی تمام عیار در مرحله‌ای هستیم که توانستیم از نظر سیاسی استقلال خودمان را حفظ کنیم، هیچ نقطه اتکایی به غرب نداریم و این مایه فخر و افتخار ما است و همچنین در ابعاد اقتصادی، علمی و فرهنگی و اجتماعی هم بر روی پای خودمان ایستاده‌ایم و روز به روز در مسیر رشد و توسعه حرکت می‌کنیم.

وی ابراز کرد: رژیم شاهنشاهی تمام پایه حکم خود را بر پایه جهل و نادانی گذاشته بود اما نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه علم، دانش و فناوری است،  امروز ما در مرحله بسیار حساس قرار داریم، دولت سیزدهم با تمام توان در جهت رفع مشکلات مردم آمده است.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۷۷ پروژه در ایام دهه فجر در استان همدان گفت: با توجه به اینکه اولویت دولت سیزدهم مشخص کردن وضعیت پروژه‌های نیمه تمام و بلاتکلیف است از این تعداد ۵۰۳ پروژه بهره برداری یا افتتاح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان و ۷۴ پروژه کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است که جمعا ۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در سطح استان اظهار کرد: کمبود آب و خشکسالی هم یکی از مشکلات اساسی استان است و با توجه به اینکه در حال حاضر خروجی سد اکباتان از ورودی آن بیشتر است در حال اتخاد تدابیری مناسبت جهت تامین منابع آبی هستیم که ضروری است شهروندان هم الگوی مصرف را رعایت کنند‌.

 

انتهای پیام
captcha