اگر در عراق و سوریه هزینه نمی‌دادیم حالا باید چند برابر در ایران می‌پرداختیم
کد خبر: 4033657
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
در آئین دومین سالگرد شهادت پاشاپور عنوان شد؛

اگر در عراق و سوریه هزینه نمی‌دادیم حالا باید چند برابر در ایران می‌پرداختیم

آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید اصغر پاشاپور، از یاران نزدیک حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان محور مقاومت، عصر پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

 شهید اصغر پاشاپوربه گزارش ایکنا، آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید اصغر پاشاپور، از یاران نزدیک حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان محور مقاومت،  غروب پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و خانواده شهید سردار جعفر جهروتی‌زاده از رزمندگان دفاع مقدس و محور مقاومت و سردار سیدجواد غفاری سومین فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه، شعرخوانی سید صابر خراسانی، مدیحه‌سرایی حاج احمد واعظی و تجلیل از ۱۱ خانواده شهدای مدافع حرم، سلامت و شهدای انقلاب در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

سردار سیدجواد غفاری، سومین فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه در این مراسم نعمت «جهاد در راه خدا» را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی خواند و گفت: خداوند در آیات فراوانی از قرآن کریم مومنین را به یاد کردن از نعمات الهی دعوت می‌کند و یکی از نعمت‌های بزرگ الهی و یکی از باب‌های ورود به بهشت الهی جهاد در راه خداست.

سردار غفاری با بیان اینکه امیرمومنین هم در نهج‌البلاغه یکی از سریع‌ترین باب‌ها برای ورود به رضوان الهی را باب جهاد می‌داند، افزود: خداوند را شاکریم که به اندازه توان در این مسیر قرار داریم و از درگاه او مسئلت داریم که همچنان ما را مجاهد در راه خود قرار دهد.

سومین فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه در بخش دیگر صحبت‌های خود به شهید اصغر پاشاپور و جهاد او در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: شهید پاشاپور وقتی دید ممکن است از جرگه مجاهدین خارج شود و از صف آن‌ها فاصله بگیرد، به دست‌اندرکاران جبهه مقاومت التماس می‌کرد که به او فرصت جهاد بدهند. او یکی از بالیاقت‌ترین فرماندهان و مجاهدان صحنه دفاع از حرم بود؛ که در بدو امر و برای ماندن در جبهه مقاومت حاضر شد در یکی از پایگاه‌های اطراف فرودگاه دمشق نگهبانی دهد تا از این راه باب ورود به جهاد برای خدا را از دست ندهد.

سردار غفاری در ادامه گفت: من در رفتارهای پاشاپور لیاقت و شجاعت دیدم و او را برای حمایت از جبهه حلب دعوت کردم و با همه وجود پذیرفت و حقیقتا بعد از حضور او در جبهه حلب وضع ما بسیار تغییر کرد.

وی در ادامه به تشکیل و سازماندهی گردانی رزمی از نیروهای سوری توسط شهید پاشاپور اشاره کرد و افزود: با همان یک گردان مجاهدت و اقدامات موثر فراوانی کرد و به هر جبهه‌ای که حمله می‌شد، اصغرپاشاپور هم آنجا حاضر بود و دفاع می‌کرد.

سومین فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه با اشاره به فرماندهی شهیدپاشاپور بر لشکر قمر بنی‌هاشم در حمله بزرگ جیش‌الفتح برای تصرف شهر حماء، اضافه کرد: در همین جنگ شهید پاشاپور از نزدیک با شهید سلیمانی آشنا شد. رفتارها و اقدامات پاشاپور در این جبهه به‌گونه‌ای بود که شهید سلیمانی از او به‌عنوان یک مرد بزرگ تجلیل کرد و در آن سخنرانی که شهید سلیمانی در جمع سرداران سپاه اشاره می‌کند افسر جزئی در سوریه دارم که سرداران سپاه و سردمداران ارتش سوریه را فرماندهی می‌کند؛ منظور اصغر پاشاپور بود.

وی افزود: اصغر پاشاپور بزرگترین فتح‌الفتوح را در جبهه بادیه و رسیدن به مرز عراق و الحاق ارتش سوریه به حشدالشعبی عراق انجام داد و اولین فرماندهی بود که به مرز عراق رسید.

سردار غفاری با اشاره به تاثر عمیق شهید پاشاپور بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش؛ عنوان کرد: وقتی حاج قاسم شهید شد، پاشاپور می‌گفت احساس می‌کنم پایان راه است و ما به او دلداری می‌دادیم. نهایتا هم در اولین عملیاتی که پس از شهادت حاج قاسم در حلب اتفاق افتاد، پشت خاکریز اول جبهه به شهادت رسید و چون پاشاپور محور آن جبهه بود، بعد از شهادتش آن جبهه از هم پاشید.

وی با بیان اینکه پاشاپور جزو فرماندهانی بود که همیشه همراه رزمندگان در خط مقدم جبهه بود، اضافه کرد: او از جمله فرماندهانی بود که مهمات یمن را تامین می‌کرد و شهید سلیمانی هم به خاطر این کار او خیلی از او راضی بود.

سردار جعفر جهروتی‌زاده، از رزمندگان دفاع مقدس و هم‌رزمان شهید پاشاپور در محور مقاومت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید پاشاپور، به معضلات پیش روی خانواده‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: امروز در فضای مجازی یکسری هجمه‌ها به شهدای مدافع خرم و خانواده ایشان صورت می‌گیرد و جریان‌ها و رسانه‌های معاند خارجی و برخی در داخل حضور این عزیزان را در جبهه‌های سوریه و عراق زیر سوال می‌برند.

جهروتی‌زاده با بیان اینکه در فضای مجازی یک‌سری شبهه‌ها مبنی بر اینکه ایران در سوریه و عراق پول زیادی خرج کرده و جوان‌هایش در کشور دیگری شهید می‌شوند، تقویت شده است، گفت: اگر ما این هزینه‌ها را در سوریه و عراق انجام پرداخت نمی‌کردیم دشمن تکفیری که شیعه و اهل سنت و مسیحی را بدون تردید می‌کشد، به مرزهای ما نزدیک می‌شد و چند برابر آن پول را باید در ایران هزینه می‌کردیم.

برادر شهید اصغر پاشاپور هم ضمن تشکر ویژه از همه حاضران، گفت: ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت اصغر پاشاپور از دو ماه پیش و به‌صورت کاملا مردمی تشکیل شد و وابسته به هیچ ارگان و سازمانی نیست.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این ستاد از پدر و مادر شهید مدد گرفتیم، افزود: بحث مادی ستاد هم خانواده شهید و به‌ویژه پدر و مادر شهید پاشاپور تقبل کردند.

در پایان این مراسم هم از چند خانواده شهدای مدافع سلامت، دفاع مقدس، تفحص، امنیت و مدافعان حرم تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha