مشوق‌های دولت درباره ازدواج و فرزندآوری عملیاتی شود
کد خبر: 4034571
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
امام جمعه بروجرد:

مشوق‌های دولت درباره ازدواج و فرزندآوری عملیاتی شود

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه مشوق‌های دولت درباره ازدواج و فرزندآوری باید عملیاتی شود، گفت: در برنامه‌های تلویزیونی خانواده‌ها دو فرزند دارند که می‎طلبد این موضوع اصلاح و در برنامه‌ها چند فرزندی تبلیغ شود.

شورای فرهنگ عمومی بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد امروز، 18 بهمن با دستور کار در خصوص برگزاری اولین یادواره شهدای گمنام توسط دانشگاه آیت‌الله بروجردی، آسیب‌شناسی رشد جمعیت ایران و برنامه‌ریزی برای راهپیمایی 22 بهمن برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد در این جلسه با بیان اینکه صدا و سیما باید در برنامه‌ها چند فرزندی را تبلیغ کند، گفت: متأسفانه در برنامه‌های تلویزیونی خانواده‌ها دو فرزند دارند و این موضوع باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مشوق‌های دولت درباره ازدواج و فرزندآوری باید عملیاتی شود، اضافه کرد: برای اقتدار اسلام و ایران باید ازدواج و فرزندآوری را تبلیغ کنیم، فرهنگ جامعه باید تغییر کند چراکه ازدواج و فرزندآوری باعث رشد و نمو جامعه می‌شود.

حسینی افزود: آثار و عواقب کاهش جمعیت در سال‌های آینده گریبان‌گیر جامعه خواهد شد و  در این زمینه لازم است در شهرستان بروجرد همایشی برای تجلیل از خانواده‌های دارای 3 یا 4 فرزند برگزار کنیم.

مجید منعمی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت مصوباتی در مورد تشویق به فرزندآوری و ازدواج دارد که باید اجرا شود، گفت: با توجه به پیگیری‌ها از معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، شهرستان بروجرد به‌عنوان پایلوت کاهش آسیب‌های خانواده و زنان مشخص و برنامه‌هایی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا ضامن تداوم انقلاب است و وظیفه داریم تا با برگزاری یادواره شهدا یاد و نام و شهدا را زنده نگه داریم، در رابطه با راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: برای برگزاری چگونگی مراسم 22 بهمن ستاد ملی کرونا با توجه به رنگ‌بندی شهرها اعلام نظر می‌کند، اما ما باید آمادگی داشته باشیم که راهپیمایی را چه به‌صورت خودرویی، چه با حضور مردم به‌صورت باشکوه برگزار کنیم.

حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی نیز در خصوص اولین یادواره شهدای گمنام که قرار است نهم اسفندماه سال‌جاری در این دانشگاه برگزار شود، توضیحاتی ارائه کرد و از رسانه‌ها و رادیو بروجرد خواست که از اول اسفند اطلاع‌رسانی در این خصوص را انجام دهند.

محمدرضا حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه آیت‌الله بروجردی در خصوص تهیه طرح آسیب‌شناسی جمعیت ایران در گذشته، حال و آینده به صورت مفصل و دسته‌بندی شده صحبت نمود و در ادامه سایر اعضای شورا نکته نظرات خود را در خصوص حمایت از بنیاد خانواده و فرزندآوری، بیان کردند.

انتهای پیام
captcha