شهرضا موقوفه کمک به دانش‌آموزان نیازمند ندارد
کد خبر: 4034641
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

شهرضا موقوفه کمک به دانش‌آموزان نیازمند ندارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: متأسفانه حتی یک موقوفه برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این شهرستان وجود ندارد.

فرهاد عرب رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، فرهاد عرب، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با اشاره به اینکه 17 امامزاده در شهرستان شهرضا و دهاقان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، هفت بقعه، تاریخی است که هر گونه مرمت و تعمیر در این بناها با نظر میراث فرهنگی انجام می‌شود و در این زمینه، تعامل خوبی میان دو نهاد اوقاف و میراث فرهنگی برقرار است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، فقط دو زمین کشاورزی برای ساخت مسجد در شهرستان شهرضا وقف شده است، افزود: 90 درصد از درآمد موقوفات شهرستان شهرضا برای روضه‌خوانی امام حسین(ع) وقف شده که در زمان خود برای ترویج و نشر فرهنگ اسلام بسیار خوب بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان شهرضا، به موقوفاتی با نیات کمک به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانش‌آموزان بی‌بضاعت، ازدواج جوانان و... نیاز داریم، چراکه برای مثال، هیچ موقوفه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در شهرضا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 70 درصد از رقبات شهرستان شهرضا سنددار شده است، گفت: 30 درصد دیگر، مربوط به زمین‌های کشاورزی است که هنوز موفق به دریافت سند برای آنها نشده‌ایم.

عرب با بیان اینکه حدود 900 موقوفه در شهرستان شهرضا و دهاقان وجود دارد، اضافه کرد: این موقوفات حدود سه هزار رقبه دارد که یک هزار و 200 رقبه، تصرفی محسوب می‌شود و حدود 500 عدد از این رقبات فاقد سند است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مختلف و برگزاری جلسات با اداره ثبت شهرستان، صدور سند برای زمین‌های کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته و صدور سند برای 70 رقبه کشاورزی نیز در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با بیان اینکه جهاد کشاورزی نیز در این زمینه همکاری دارد، گفت: امیدواریم این امر تا پایان سال آینده به‌صورت کامل اجرا شود.

انتهای پیام
captcha