راه رسیدن به استقلال اقتصادی، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 4035644
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
امام جمعه شاهدیه:

راه رسیدن به استقلال اقتصادی، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه شاهدیه بیان کرد: راه رسیدن به استقلال اقتصادی، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و ما امیدواریم دولت سیزدهم و رونق تولید، و بالا آمدن ارزش پول ملی، کشور به استقلال اقتصادی نیز برسد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری، امام‌جمعه شاهدیه، امروز، 22 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین، اظهار کرد: یکی از شعارهای اساسی و اصلی انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود و امروز فرصتی است که نگاهی به این شعار انداخته شود تا ببینیم چه اندازه عملیاتی شده است.

وی با اشاره به واژه «استقلال» گفت: کشوری مستقل است که از چهار جهت استقلال داشته باشد. از نظر سیاسی امروز هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که در سیاست کلان این کشور دخالت دارد.

دهقان نیری افزود: از نظر فرهنگی زیرا که فرهنگ نظام جمهوری اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی است و غنی‌ترین و قوی‌ترین فرهنگ در دنیا و هماهنگ با فطرت بشر است.

وی جهت بعدی را به لحاظ نظامی دانست و گفت: امروز به فضل الهی و همت نیروهای نظامی در سپاه و ارتش، جمهوری اسلامی از مستقل‎ترین و قوی‌ترین نیروی نظامی برخوردار است.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به بُعد اقتصادی، گفت: تنها از نظر اقتصادی است که هنوز وابسته هستیم، به همین علت است که دشمنان نظام در رأس آنها آمریکا دلش را به تحریم خوش کرده است. راه رسیدن به استقلال اقتصادی، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و ما امیدواریم دولت سیزدهم و رونق تولید، و بالا آمدن ارزش پول ملی، کشور به استقلال اقتصادی نیز برسد.

وی با اشاره به واژه «آزادی»، گفت: امروز همه مردم از آزادی در محدوده قانون و منطق برخوردار هستند و می‌توانند راحت حرفشان را به بالاترین مقام کشور بزنند، انتقاد کنند؛ ما با آزادی به معنی ولنگاری، اباحیگری و هرج و مرج و فساد مخالف هستیم زیرا این نوع آزادی دنیا و آخرت انسان را نابود می‌کند.

دهقان نیری با اشاره به واژه «جمهوری»، بیان کرد: در تحقق جمهوریت نظام هیچ تردیدی نیست، زیرا این مردم هستند که با رأی خود رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند. از آغاز انقلاب تا به امروز بیش از ۳۰ انتخابات برگزار شده است و این بالاترین دلیل بر جمهوریت نظام است.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به واژه «اسلامی» نیز گفت: در اینکه قانون اساسی و قوانین عادی مجلس که به تأیید شورای نگهبان می‌رسد، اسلامی است تردیدی نیست، لیکن در عمل به دستورات اسلامی هنوز در اول راه هستیم. اسلام آن را داریم اما از مسلمانی آن چندان خبری نیست، زیرا یک مسلمان هرگز دروغ نمی‌گوید، کم فروشی نمی‌کند، احتکار و گران‌فروشی ندارد، بد اخلاقی نمی‌کند، از ظلم و ایذا به مردم بیزار است، به دستورات دینی پایبند است، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می‌شمارد، در انجام وظایفش کوتاهی نمی‌کند و لذا این می‎شود مسلمان واقعی.

وی ادامه داد: پروردگار متعال نیز از ما همین را خواسته است که در زندگی یک مسلمان واقعی باشیم و در آیه 208 سوره بقره می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ؛ ﺍی ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ همگی مسلمان واقعی باشید، و از سیاست‌های ﺷﻴﻄﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭی ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻛﻪ ﺍﻭ دشمن آشکار شما است.»

امام‌جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ماه رجب ماه استغفار است به ویژه ایام‌البیض که از جمله امتیازات این ماه بر سایر ماه‌ها است، گفت: هر چند امسال نیز به دلیل کرونا از اعتکاف در مساجد محروم هستیم، ولی هر کجا هستید از اعمال این ایام مبارک، به ویژه روزه و اعمال ام داود و نماز جعفر طیار بالاترین بهره را ببرید.

انتهای پیام
captcha