تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مانع تأثیرگذاری عوامل خارجی بر اقتصاد می‌شود
کد خبر: 4035657
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
استاندار خراسان‌جنوبی:

تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مانع تأثیرگذاری عوامل خارجی بر اقتصاد می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی قابل حل است و باید به سمتی برویم که تکانه‌های خارجی بر اقتصاد ما تأثیر نگذارد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی،  جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۲ بهمن‌ماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در پایان راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است زیرا در آن روز تکمیل نعمت الهی برای ملت ایران تحقق عینی پیدا کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دهه فجر در حقیقت تولد ولایت عملی در ایران است، بیان‌کرد: ۲۲ بهمن را می‌توان حتی با عید فطر و عید قربان مقایسه کرد چراکه هم بعد از یک دوران مجاهدت به آن رسید و از طرفی اسماعیل‌های خود را برای رسیدن به آن به قربانگاه فرستادند.

قناعت با تأکید بر اینکه انقلاب ما بی‌نام امام(ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست، ادامه‌ داد: انقلاب اسلامی یک خیزش عظیم اجتماعی برای اجرای احکام اسلامی و رسیدن به عدالت و آزادی خواهی و مردم سالاری و معنویت بود. کمتر کسی تصور می‌کرد انقلاب ۵۷ ملت ایران تا به امروز بتواند در برابر خباثت‌ها مقاومت و طی مسیر کند و افق‌های جدیدی را پیش روی ملت‌های مسلمان بگشاید.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: منافقین و استعمار تصور می‌کردند با ترورهای در اوایل انقلاب، تحریم‌های اقتصادی و سایر موانع می‌توانند جلوی حرکت ملت انقلابی ایران را بگیرند ولی در حال حاضر انقلاب ما تبدیل به الگو برای برخی از ملت‌های مسلمان شده است.

قناعت بیان کرد: امروزه پیشرفت‌های ملت ایران زیر سایه دین و قرآن بعد از انقلاب اسلامی در منظر چشم و نگاه کشورهای اسلامی چون سوریه، لبنان، عراق و حتی بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین قرار دارد که بسیار ارزشمند است. داده‌های اطلاعاتی سازمان‌های بین‌المللی چون بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی و دفتر برنامه توسعه ملل متحد نشان می‌دهد که ایران اسلامی نسبت به ۴۰ سال قبل رو به پیشرفت بوده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت چندین هزار شرکت دانش‌بنیان نشان‌دهنده تعداد جوانان تحصیل‌کرده و اهل علم در کشور است، گفت: کافی است این تعداد را با میزان باسوادی در قبل از انقلاب مقایسه کنیم. در ایران قبل از انقلاب مسائلی چون پیوند اعضا پیوند کلیه و کبد و قلب و… به هیچ وجه معنا و مفهوم نداشت ولی امروزه در بسیاری از مراکز استان‌ها این عمل‌های مهم و حیاتی صورت می‌گیرد که به برکت پیشرفت‌های علمی در سال‌های گذشته بوده است.

قناعت با اشاره به اینکه شاهد صدور مبانی انقلاب به‌ویژه در حوزه خاورمیانه هستیم، گفت: ما وارد حیات خلوت ایالات متحده یعنی کشورهای آمریکای لاتین شده‌ایم و بسیاری از این کشورها امروزه هم پیمان ما است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ثبات و امنیت از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان سال ۱۴۰۰ همان شعارها و اهدافی را بیان می‌کنند که جوان سال ۵۷-۵۸ مطرح می‌کرد که یک موفقیت مهم دیگر است.

قناعت اظهار کرد: برخی از بداندیشان این‌گونه وانمود می‌کنند که حرکت ملت ایران از عقلانیت به دور است در حالی که عقلانیت در کنار عدالت و معنویت از شاکله‌های مهم انقلاب اسلامی است و آرمان‌ها نیز بر اساس تحلیل عقلانی مطرح شد. پایبندی به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، هدف گذاری آرمان‌های انقلاب، استقلال، حساسیت در برابر نقشه دشمن و تقوای دینی و سیاسی از معیارهای انقلابی‌گری است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ریختن بذر ناامیدی است، گفت: امپراطوری رسانه‌ای غرب اجازه نمی‌دهد که مشکلات کشورهای آنان منعکس شود و از طرفی مشکلات ایران را چند برابر جلوه داده و خبری از موفقیت‌ها منعکس نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha