رژیم صهیونیستی عامل تیرگی روابط الجزایر با مراکش است
کد خبر: 4036922
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
رئیس‌جمهور الجزایر:

رژیم صهیونیستی عامل تیرگی روابط الجزایر با مراکش است

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، ضمن تیره خواندن روابط کشورش با مراکش، رژیم صهیونیستی را عامل این تیرگی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از تی ار تی عربی، تبون در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی گفت: مراکش هر روز از «دستگاه تبلیغاتی و اخبار کذب» برای ضربه زدن به وحدت ملی و توهین به ارتش الجزایر استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از مراکش علیه الجزایر حمایت می‌کند.

تبون این موضوع را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا رئیس‌جمهور الجزایر همچنان در همان موضعی است که اکتبر گذشته در دیداری مشابه با رسانه‌های الجزایری بیان کرده است؟

تبون در آن دیدار تصریح کرده بود: کشورش هیچ‌گونه میانجی‌گری با مراکش برای بازگرداندن روابط بین دو کشور را به حالت عادی نخواهد پذیرفت. در آن زمان این تصریح، موضعی تند از سوی الجزایر توصیف شد و برخی آن را هشداری به رباط رژیم صهیونیستی در زمینه عواقب حمله به الجزایر خواندند.

تبون یک ماه بعد از آن مصاحبه در نوامبر گذشته نیز از همکاری بین مراکش و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد؛ وی در یک در گفت‌وگوی تصویری با رسانه‌های الجزایری تصریح کرد: برای اولین بار از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی، مایه شرمساری و ننگ است که این رژیم یک کشور عربی را به واسطه یک کشور عربی دیگر تهدید می‌کند.

این گفت‌وگو پس از آن انجام شد که مراکش و رژیم صهیونیستی یک توافقنامه چارچوب همکاری امنیتی «بی‌سابقه» را در سفر وزیر جنگ این رژیم به مراکش، امضا کردند.

انتهای پیام
captcha