محورهای جدید گردشگری در کشور معرفی می‌شود
کد خبر: 4041687
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

محورهای جدید گردشگری در کشور معرفی می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر متنوع ساختن محورهای گردشگری تأکید کرد و گفت: یکی از برنامەهای ما برای بهرەمندی از ظرفیت‌های گردشگری کشور، تعریف کردن محورهای جدید گردشگری است.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعە کە امروز، ۱۸ اسفندماه در دانشگاە کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در کنار هم قرار گرفتن‌ استان‌های واقع در محور غربی همچون کردستان، کرمانشاە، ایلام و لرستان سبب هم‌افزایی و بە هم پیوستگی و توسعە زیرساخت‌های گردشگری این استان‌ها می‌شود و قرارگیری منقطە هورامان در بین دو استان کردستان و کرمانشاە سبب هم‌افزایی این دو استان خواهد شد.

وی محدود بودن محورهای گردشگری را از چالش‌ها و نقاط ضعف‌ گردشگری ایران دانست و افزود: یکی دیگر از چالش‌های ما در بحث گردشگری، معرفی و تبلیغات ناکافی برای این محورها و استان‌های غربی کشور بودە است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: ایران دارای جاذبەهای گردشگری متنوعی بوده است، که متأسفانە این جاذبەها توسعە گردشگری استان‌های کشور را به دنبال نداشته است

وی ادامه داد: استان‌های غربی کشور همچون لرستان، کرمانشاە، ایلام و کردستان دارای جاذبەهای گردشگری معروف و مشهوری است، اما بهرەمندی این استان‌ها متناسب با ظرفیت آن‌ها نیست.

شالبافیان بر متنوع ساختن محورهای گردشگری تأکید کرد و گفت: یکی از برنامەهای ما برای بهرەمندی از ظرفیت‌های گردشگری کشور، تعریف کردن محورهای جدید گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای گردشگری کە طی چندماە اخیر در صدد توسعە آن هستیم، محور غرب کشور است، اظهار کرد: محورهای غرب از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری برخوردارند و این امر نە تنها در بحث گردشگری کە در بحث دسترسی بە بازارهای متنوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری داخل کشور با یک چالش جدی مواجە هستیم و در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در خارج از کشور نیز باید کارها و اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی افزود: در راستای معرفی جاذبەهای گردشگری ایران در خارج از کشور اقداماتی صورت گرفتە که از جملە این اقدامات استفادە از ظرفیت‌های دانشجویی، کانون‌های دانشجویی - گردشگری، استفادە از ظرفیت‌ شرکت‌های فعال در حوزە گردشگری بوده است.

گردشگری یکی از راەهای اشتغال‌آفرینی است

رحمت صادقی، رئیس دانشگاە کردستان در ادامه این همالیش اظهار کرد: کنفرانس‌ها و همایش‌ها در سطح جهان با دو هدف نشان دادن دستاوردها، پژوهش‌ها، تبادل نظرها و انتقال دانش و مسئولیت‌پذیری دانشگاە و ارتباط دانشگاە با جامعە برگزار می‌شوند.

وی بە اهمیت گردشگری از سە منظر دینی، فرهنگی، توسعەای اشارە کرد و افزود: آیەها و احادیث متعددی بە سیر و سفر انسان در زمین پرداختەاند و آن را مجرایی برای افزایش آگاهی و بصیرت نسبت به خداوند متعال و میل بە کمال عنوان کرده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه از منظر فرهنگی نیز گردشگری سبب آشنایی و تبادل فرهنگی با فرهنگ‌های دیگر خواهد شد کە این مهم بە توسعە فرهنگی منجر خواهد شد، افزود: از دیدگاە سرمایەای، گردشگری یکی از راەهای توسعە اقتصادی، اشتغال‌آفرینی است و بە عنوان یک صنعت سبز از آن نام بردە می‌شود.

وی استان کردستان را استانی فرهنگی با جاذبەهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی دانست و یادآور شد: استان کردستان از پتانسیل‌های فوق‌العادەای برای صنعت سبز محسوب می‌شود و براین اساس باید پژوهشگران، پژوهش‌های خود را بە سمت صنعت سبز و گردشگری هدایت کنند و بە صورت علمی و پژوهشی در صدد توسعە گردشگری استان برآیند.

انتهای پیام
captcha