آغاز مراسم اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در شهرکرد
کد خبر: 4042799
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

آغاز مراسم اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در شهرکرد

اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با حضور مسئولان کشوری و استانی به‌صورت حضوری و نیز ارتباط ویدئوکنفرانس با ارائه‌کنندگان مقالات از دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری امروز، ۲۳ اسفندماه با حضور مسئولان کشوری و استانی به‌صورت حضوری و نیز ارتباط ویدئوکنفرانس با ارائه‌کنندگان مقالات از دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در ابتدای این کنگره با گرامیداشت یاد و نام شهدا و امام شهدا و با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به افزایش سه برابری ارسال مقاله به کنگره ملی ادبیات پایداری با میزبانی چهارمحال‌وبختیاری در مقایسه با دوره قبل این کنگره، اظهار کرد: تولید این حجم مقاله تأثیرگذار در حوزه ادبیات پایداری که بخش مهمی از این مطالب به رشادت‌ها و مقاومت حماسه‌ساز مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد، بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با تشریح برخی رشادت‌های مردم چهارمحال‌وبختیاری در دوران جنگ تحمیلی، افزود: بیان این ایثارگری‌ها بخشی از فریضه جهاد تبیین است که باید بیش از پیش در دستور کار همه ما قرار گیرد تا از تحریف و وارونه‌سازی در آنچه بر ما گذشت، جلوگیری شود.

اکبری تصریح کرد: ادبیات پایداری درواقع سبک رفتاری رزمندگان در عملیات‌های آفندی و پدافندی و نیز صبر و مقاومت آحاد مردم برای دفاع همه‌جانبه در برابر تهاجمات دشمن است که در مقالات رسیده به این کنگره پیگیری و بررسی شده است.

رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب در حاشیه کنگره ادبیات پایداری

در ادامه، یاسر پیرعلی، سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه این دانشگاه به مدد ظرفیت خوب علمی و دانشجویی و فرهنگی افتخار میزبانی از نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری را دارد، اظهار کرد: این دست برنامه‌ها از آثار و برکات دفاع مقدس و شهدای والامقام است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک فضای فرهنگی مطلوب را ایجاد کرد که در قالب تولیدات فرهنگی و هنری از جمله کتاب و مقاله و غیره به جامعه و نسل جدید ارائه می‌شوند؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه شهرکرد نیز در حوزه فعالیت‌های داشته است که ایجاد یادمان‌های شهدای دانشجو، برپایی کنگره‌های شهدا، تالیف کتاب و مقاله و فعالیت‌های علمی و پژوهشی گروه ادبیات پایداری دانشگاه از جمله این فعالیت‌ها هستند که امروز در حاشیه این کنگره، شاهد رونمایی ۲۱ کتاب در این حوزه هستیم.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه دفاع مقدس و روح مطهر شهدا همواره جریان‌ساز هستتد، گفت: هفته گذشته ۱۲۰ دانشجوی دختر استان به برکت شهدا عازم سفر راهیان نور شدند و این هفته نیز ۱۴۰ دانشجوی پسر در این سفر نورانی در مناطق عملیاتی به سر می‌برند.

پیرعلی با تأکید بر اینکه حوزه ادبیات پایداری باید به رشادت‌های شهدای مدافع حرم نیز بپردازد، بیان کرد: این شهدای رشید به دور از وطن جان خود را در راه دفاع از حرم آل‌الله در طبق اخلاص گذاشته‌اند که باید به نحو احسن به این موضوع پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha