دستورالعمل‌های کرونایی در چهارمحال‌وبختیاری بومی‌سازی شود
کد خبر: 4044230
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
معاون استاندار؛

دستورالعمل‌های کرونایی در چهارمحال‌وبختیاری بومی‌سازی شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه نباید منتظر ابلاغ بخشنامه‌های کلی از سوی مرکز برای مدیریت بیماری کرونا باشیم، گفت کارشناسان خبره بسیاری در استان وجود دارد، باید دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های کرونایی بومی‌سازی شود.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی بنی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری ۲۸ اسفندماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه با تلاش‌های کادر بهداشت و درمان، همراهی مردم و همکاری مسئولان شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در استان هستیم، اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مردم باید با دلسوزی تلاش کنیم، باید این همکاری و همراهی تا پایان ریشه‌کنی کرونا ادامه داشته باشد.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه عادی‌انگاری در ایام نوروز می‌تواند خطرآفرین باشد، گفت: باید بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همواره در الویت باشد، مصوبات جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه استانی کرونا باید با حساسیت اجرا شود، همچنین باید از اجرای این مصوبات در جامعه بازخورد بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه اعمال محدودیت‌های کلی در مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری ضرورت ندارد، تصریح کرد: در صورت نیاز می‌توان محدودیت‌ها را به‌صورت نقطه‌ای اعمال کرد، همچنین پیش‌بینی‌های کرونایی در خصوص آینده در دستور کار باشد تا شاهد غافلگیری نباشیم.

حسین‌میرزایی ادامه داد: شاهد افت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، بنابراین تعطیلی کلی مدارس و دانشگاه‌ها به صلاح نیست، اثرات این افت تحصیلی در سال‌های آینده در جامعه بروز عینی پیدا خواهد کرد، باید با آگاهی‌بخشی نگرانی والدین نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس پس از تعطیلات نوروزی کاهش پیدا کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه نباید منتظر ابلاغ بخشنامه‌های کلی از سوی مرکز برای مدیریت بیماری کرونا باشیم، بیان کرد: کارشناسان خبره بسیاری در استان وجود دارد، باید دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های کرونایی بومی‌سازی شود، تاکنون حدود ۴۵ درصد اصناف استان در سامانه ایران من ثبت‌نام کرده‌اند، باید تلاش کنیم این عدد به ۸۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه تزریق دز دوم واکسن در ادارات و جامعه  هدف به بالای ۹۰ درصد رسیده است، بیان کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا در برخی ادارات پایین است، باید تلاش کنیم این عدد افزایش پیدا کند.

حسین‌میرزایی تأکید کرد: اولویت اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی گردشگری مانند هتل‌ها، مراکز بوم‌گردی، مهمان‌پذیرها و غیره است، در صورت ضرورت می‌توان از خانه‌های معلم و مدارس برای اسکان مسافران استفاده کرد، اما اولویت اسکان در خانه‌های معلم و مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت برای فرهنگیان است، همچنین اسکان مسافران در مدارسی انجام شود که امکانات آن‌ها مناسب باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تأکید کرد: برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم و مدیریت هرچه بهتر بیماری کرونا، شورای راهبردی مدیریت کرونا، برای اولین بار در کشور در استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اگر محدودیت‌های اعمال شده در مدیریت کرونا موثر نیست، باید این محدودیت‌ها لغو شود، یادآور شد: باید نتیجه محدودیت‌ها در جامعه ملموس باشد، محدودیت‌ها بر اساس نیاز هر بخش اعمال شود.

حسین‌میرزایی در پایان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که سفرهای نورزوی به کام مردم تلخ شود، گفت: باید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت جدی صورت بگیرد، باید ذخایر دارو در چهارمحال و بختیاری اطمینان‌بخش باشد.

انتهای پیام
captcha