تشدید نظارت بر ورود افراد واکسن نزده به مراکز تجمیعی
کد خبر: 4047952
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
در چهارمحال‌وبختیاری

تشدید نظارت بر ورود افراد واکسن نزده به مراکز تجمیعی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تقویت سامانه «ایران من» برای کنترل و جلوگیری از افراد واکسن نزده به مراکز تجمیعی از جمله سینماها، پایانه‌های مسافربری و غیره، گفت: اگر این مراکز به افراد واکسن نزده بلیط بفروشند، سه برابر هزینه بلیط جریمه خواهند شد.

محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، امروز، 20 فروردین‌ماه در جلسه مشترک ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید مراقب سویه‌های جدید کرونا باشیم، اظهار کرد: عادی‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا شود، باید نظارت در مراکز تجمیعی افزایش پیدا کند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد بروز نگرانی در بین والدین و دانشجویان هستیم، بیان کرد: اگر دانش‌آموز یا دانشجویی دارای علائم مرتبط با بیماری کرونا است باید از ورود او به کلاس درس جلوگیری شود. مدارس و دانشگاه‌ها برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان امن شود، بحث تهویه در مدارس ضعیف است و آموزش و پرورش باید این مسئله را جدی بگیرد.

وی با تأکید بر تقویت سامانه «ایران من» برای کنترل و جلوگیری از افراد واکسن نزده به مراکز تجمیعی از جمله سینماها، پایانه‌های مسافربری و غیره، افزود: اگر این مراکز به افرادی که واکسن تزریق نکرده‌ند، بلیط بفروشند، سه برابر هزینه بلیط جریمه خواهند شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه با بیان اینکه سلامت مردم بر تمامی مسائل اولویت دارد، بیان کرد: باید نتایج بازرسی و برخورد با متخلفان در جامعه مشهود باشد، همچنین در بازرسی‌ها برای رفع مشکل برنامه زمانبندی تعیین شود، نظارت‌ها در مراکز تجمیعی بیش‌تر از سایر مراکز مورد تأکید قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان ضعیف است، گفت: باید نظارت و برخورد با متخلفان در همه سطوح یکسان باشد، همچنین بحث کمبود دارو در چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حسین‌میرزایی در پایان تأکید کرد: مدیران و انجمن اولیا در مدارس برای سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

حضور 90 درصدی دانش‌آموزان استان در کلاس‌های درس

در ادامه این جلسه، فخرالدین اسدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: ۹۰ درصد دانش‌آموزان پس از بازگشایی کامل کلاس‌های درس در مدارس حاضر شدند.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون دز سوم در بین فرهنگیان مورد تأکید است، همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان باید در مراکز منتخب و با رضایت والدین انجام شود.

انتهای پیام
captcha