یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کتارای قطر برگزار می‌شود
کد خبر: 4048304
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کتارای قطر برگزار می‌شود

یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کتارای قطر ویژه نوجوانان در ماه رمضان برگزار و برندگان نهایی در اواخر این ماه معرفی خواهند شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پنینسیولار قطر، مسجد کتارا و مسجد طلایی میزبان یازدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان هستند. 

این مسابقات هر هفته از یکشنبه تا پنجشنبه بعد از اقامه نماز عصر به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت و در 21 آوریل (اول اردیبهشت) با برگزاری مراسم تجلیل از همه شرکت‌کنندگان در مسابقه با اهدای جوایز نقدی و لوح تقدیر به پایان می‌رسد.

مسابقات حفظ قرآن کریم شامل آموزش و حفظ جزء و سوره‌های قرآنی زیر نظر حافظان واجد شرایط وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر است که از بین افراد دارای صلاحیت و تجربه انتخاب شده‌اند.

همچنین جلسه قرآن در مسجد کتارا و هم در مسجد طلایی میزبان منتخبی از وعاظ ممتاز زن و مرد است تا دستورات و رهنمودهای دینی مفید و هدفمندی را شامل شرح برخی از احادیث شریف نبوی در اختیار کودکان قرار دهد. آموزش واجبات و ارکان اسلام و وضو و نماز به کودکان تا پایان جلسه هر هفته برگزار می‌شود.

بنیاد دهکده فرهنگی کتارا هر ساله در ماه مبارک رمضان مسابقات حفظ قرآن کریم را با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی برگزار می‌کند. هدف آن پیوند دادن کودکان و نوجوانان با قرآن از طریق حفظ، مطالعه، تلاوت آیات، تدبر در معانی آن و کار بر احکام آن است. همچنین کودکان را با ارزش‌ها، فضایل، اخلاق و رفتارهای برگرفته از اسلام آشنا می‌کند.

این مسابقه در دوره‌های قبلی خود بسیار مورد توجه کودکان قرار گرفت و به دلیل نقش مهمی که در آموزش ارزش‌ها و اخلاق حسنه اسلامی برگرفته از قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) داشت، مورد تحسین والدین قرار گرفت.

35 کودک 10 تا 15 ساله شامل 20 پسر و 15 دختر در این دوره از مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام
captcha