حمایت سوریه از مدافعان بیت‌المقدس
کد خبر: 4049915
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

حمایت سوریه از مدافعان بیت‌المقدس

سوریه با محکوم کردن جنایات نظامیان صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی تاکید کرد، اسرائیل صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند و دمشق به حمایت خود از برادران فلسطین برای دفاع از قدس ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از سانا، سوریه جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در صحن‌های مسجد الاقصی و حرم قدسی، هتک حرمت آنجا و تخریب اموال آن و حملات وحشیانه به نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.

یک مقام رسمی مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: دولت جمهوری عربی سوریه با نگرانی عمیق رویدادها و تحولات جدی و مهمی را که در شهر بیت المقدس رخ می‌دهد دنبال می‌کند و در این زمینه، سوریه به طور ویژه حملات غیرانسانی اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی را که منجر به صدها مجروح از بین شهروندان فلسطینی شد محکوم می‌کند.

این منبع افزود: رژیم صهیونیستی همچنین صدها فلسطینی را بازداشت کرده است که برای دفاع از حریم مسجد الاقصی سینه سپر کردند و در برابر حملات تندروها و شهرک نشینان صهیونیست مقاومت کردند که برای یورش به مسجدالاقصی با پشتیبانی نظامیان اشغالگر و کابینه نژادپرست آن نقشه کشیده بودند.

مقام سوری گفت: سکوت مشکوک جامعه به اصطلاح بین‌المللی و انفعال غیرموجه سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این حملات و حمایت نامحدود آمریکا از اقدامات رژیم اشغالگر، تجاوزگری، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی، کشتار، تخریب و مصادره سرزمین‌های فلسطینی حقایق تثبیت شده تاریخ را تغییر نخواهند داد و به عقب‌نشینی امت ما از حقوق خود منجر نخواهد شد؛ زیرا اسرائیل است که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند... مسئله فلسطین مسئله اصلی سوریه و آرمان مردم عرب ما در همه جا باقی خواهد ماند.

این منبع در پایان تصریح کرد: سوریه مقاومت ملت فلسطین در رویارویی برابر تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه مبارک رمضان در شهرها و روستاهای فلسطینی را تمجید می‌کند که با شهادت غیرنظامیان بی‌گناه و تخریب ده‌ها خانه فلسطینی همراه شده است و ما بر تداوم حمایت و ایستادگی از برادران فلسطینی مدافع هویت عربی قدس تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha