۲۱ زندانی جرایم غیرعمد بوکان چشم‌انتظار آزادی هستند
کد خبر: 4050273
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

۲۱ زندانی جرایم غیرعمد بوکان چشم‌انتظار آزادی هستند

رییس اداره زندان بوکان گفت: در حال حاضر ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در بوکان با بدهی ۴.۵ میلیارد تومان وجود دارد که چشم انتظار خیران برای آزادی خود از زندان هستند.

۲۱ زندانی جرایم غیرعمد بوکان چشم‌انتظار آزادی هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمد رحمانی، رییس اداره زندان بوکان، ۲۸ فروردین در گفت‌وگو با اثحاب رسانه اظهار کرد: در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بخش‌نامه رییس قوه قضاییه، آزادی زندانیان غیرعمد در دستور کار مسئولان این شهرستان نیز قرار گرفت. 

وی افزود: طی چند ماه گذشته و با همت والای خیران و شاکیان، ۷۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند، برای آزادی این افراد مبلغ ۶ میلیارد تومان پول مورد نیاز بود که ۴۰۰ میلیون آن توسط خیران شهرستان ۶۰۰ میلیون تومان با آورده زندانیان، ۴۵۰ میلیون توسط ستادمردمی دیه آذربایجان غربی تامین و بقیه را نیز شاکیان گذشت کردند. 

رییس اداره زندان بوکان ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد در بوکان با بدهی ۴.۵ میلیارد تومان وجود دارد که چشم انتظار خیران برای آزادی خود از زندان هستند. 

وی از برگزاری جشن گلریزان در ۳۰ فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: انتظار داریم که خیران در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و زندانیان جرایم غیرعمد را از طریق کمک‌های مادی از زندان آزاد کنند تا آنها بتوانند عید سعید فطر را در آغوش گرم خانواده خود باشند. 

رحمانی تصریح کرد: هر ماه و برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان پنج بسته معیشتی شامل برنج، قند، حبوبات هر کدام به ارزش بیش از سه میلیون ریال در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه آزادسازی زندانیان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد زیرا این سنت حسنه نشان از کرامت دنیا و شرافت آخرت انسان‌ها دارد.

رییس اداره زندان بوکان گفت: طی چند ماه گذشته و با همت والای خیران و شاکیان، ۷۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

انتهای پیام
captcha