هیئت عالی‌رتبه حماس وارد تهران شد
کد خبر: 4052878
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
در آستانه روز قدس؛

هیئت عالی‌رتبه حماس وارد تهران شد

یک هیئت عالی رتبه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش صبح امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه وارد تهران شد.

هیئت عالی‌رتبه حماس وارد تهران شدبه گزارش ایکنا، اسامه حمدان از دیگر رهبران حماس و خالد قدومی نماینده این جنبش در ایران این هیئت را همراهی می‌کند. این هیئت قرار است در مناسبت روز جهانی قدس شرکت کند و خلیل الحیه به ایراد سخنرانی بپردازد.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، همچنین قرار است هیئت حماس دیدارهایی با مقامات جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

خلیل الحیه کیست؟

خلیل اسماعیل الحیه(ابو اسامه) متولد 5 نوامبر سال 1960 در شهر غزه و عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی و نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه ‌است.

الحیه به عنوان محقق، مدرس و استاد دانشگاه طی سال‌های 1984 تا 2005 در رشته اصول دین در دانشگاه اسلامی غزه مشغول به فعالیت بوده است.

وی همچنین از سال 2000 تا 2003 مدیر امور دانشجویی دانشگاه اسلامی غزه بود و عضویت در انجمن علمای فلسطین از دیگر سمت‌هایش بوده است.

خلیل الحیه سال 2006 به عنوان یکی از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین انتخاب شد و ریاست فراکسیون پارلمانی حماس را بر عهده گرفت.

وی سه سال و نیم در زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت بوده است و 7 نفر از اعضای خانواده‌اش در بمباران سال 2007 منزل به شهادت رسیدند.

پسرش حمزه نیز، یکی از مبارزان گردان‌های قسام در سال 2008 به شهادت رسید.

هیئت عالی‌رتبه حماس وارد تهران شد

انتهای پیام
captcha