دغدغه نخست امام(ره) محور قرار گرفتن قدس در وجدان ملت‌ها بود
کد خبر: 4053637
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
سیدحسن نصرالله:

دغدغه نخست امام(ره) محور قرار گرفتن قدس در وجدان ملت‌ها بود

دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی خود در آخرین جمعه ماه رمضان به مناسبت روز جهانی قدس در بیروت تأکید کرد: دغدغه نخست امام خمینی(ره) این بود که قدس در مرکز توجه و آگاهی و وجدان ملت‌ها و اقدامات آن‌ها قرار بگیرد.

دغدغه نخست امام(ره) محور قرارگرفتن قدس در وجدان امت‌ها بودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پخش تلویزیونی المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، این سخنرانی را امروز، نهم اردیبهشت در مراسم روز جهانی قدس در بیروت در مجتمع سیدالشهداء ضاحیه جنوبی بیروت ارائه داد.

وی گفت: دغدغه نخست امام خمینی(ره) این بود که قدس در مرکز توجه و آگاهی و وجدان ملت‌ها و اقدامات آن‌ها قرار بگیرد.

نصرالله افزود: از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی حامیانش از جمله غرب و آمریکا به حمایت آن پرداخته اند و تلاش کرده اند این رژیم را به نخستین قدرت منطقه تبدیل کنند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: جانفشانی‌های ملت فسلطین باید وجدان انسان‌ها و مسلمانان و همه آزادگان در این جهان را تکان دهد.

وی افزود: آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها و تمام کسانی که با آنها همکاری کردند برای تقویت وجود رژیم غاصب و دادن کلید منطقه به دستشان تلاش کردند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس گفت: سخنان آیت الله خامنه‌ای تاکیدی بر پایبندی جدی و قطعی بر حمایت از فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه است.

وی افزود: مسئله فلسطین بخشی از دین و ایمان و کرامت ماست ما امتی هستیم که نمی توانیم از ایمان و عقیده و احترام به مسئله فلسطین دست برداریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه شکست‌های پی در پی اعراب و حقارت رسمی عربی و روند سازش همگی در راستای هدف نا امیدسازی است، تأکید کرد: آن‌ها از سال 1948 به دنبال این هستند تا امت اسلامی احساس یأس کرده و از بازگردانی قدس ناامید شود و در تمامی این مدت جنایات صهیونیست‌ها متوقف نشده است. با تمامی این اقدامات، مردم فلسطین اکنون بیش از هر زمان دیگری برای آزادی سرزمینشان امید و یقین دارند. هرچند روند ناامید‌سازی و فرسایشی کردن مسئله فلسطین در برخی کشورهای منطقه جواب داده است اما علی‌رغم تحریم و محاصره و جنگ و تحمیل گروههای تروریستی، هرگز به اهداف نهایی خود نرسیده است.

نصرالله تصریح کرد: روز قدس را در حالی می گذرانیم که در موقعیت استراتژیک پیشرفته‌ای هستیم و از روز قدس سال گذشته تا امسال تحولاتی در مقاومت و مجاهدان مقاومت داشته‌ایم که یکی از آن‌ها عملیات انفرادی در فلسطین بوده که رژیم را تکان داده است و این نوع عملیات از خطرناک ترین عملیات هایی است که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است و مقامات اسرائیل به این مسئله اذعان داشته اند.

وی تأکید کرد: همه ما باید در برابر قدس و فلسطین مسئولیت بپذیریم و با عادی سازی مقابله کنیم و به کشورهایی که با ادعای خدمت به ملت فلسطین و قدس به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده اند بگوییم که هرگز این کار به نفعشان نخواهد بود و اسرائیل از آن ها حمایت نمی‌کند.

سید حسن نصرالله در ادامه جهاد نظامی را تنها راه در رویارویی با اشغالگران دانست و گفت که این مسیر ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد و این‌گونه نیست که همواره چیره باشد و ما تاکنون شکست‌های پیاپی زیادی به این رژیم تحمیل کرده‌ایم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هزاران شهید بزرگ در فلسطین لبنان و دیگر کشورهای منطقه دادیم و آخرینشان حاج قاسم سلیمانی بود که با جهاد نظامی به شهادت رسید و این نوع جهاد ثابت کرد که اسرائیل شکست ناپذیر نیست و پیروزی از آن ماست.

وی ادامه داد: اطلاع‌ دارم که ایران به کشورهای سازشگر پیام داده است که هر‌گونه تجاوزی به ایران از سوی این کشورها با پاسخ علیه خودشان مواجه خواهد شد و این پیام به اسرائیل نیز رسیده است. ایران در هدف قرار دادن مستقیم اسرائیل دست پیش را خواهد گرفت و مقدمات و زمینه‌های این کار نیز بسیار است.

سیدحسن نصرالله سپس تأکید کرد که مسئله حضور در انتخابات پارلمانی موجب نخواهد شد که هرگونه تجاوزی از سوی رژیم تل آویو، پاسخ داده نشود. مقاومت هرگز خسته نخواهد شد و همواره در بالاترین سطوح آمادگی قرار دارد و انتخابات موجب نمی‌شود که مقاومت دست از دفاع از لبنان بردارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان گفت: امروز، روز تجدیدپیمان با قدس شریف، مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و مسجد الاقصی است و ما اطمینان داریم این نسل و خود ما در قدس نماز خواهیم خواند و آن روز نزدیک است.

انتهای پیام
captcha