روند صحیح تولید آثار فرهنگی احیا شود
کد خبر: 4058905
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

روند صحیح تولید آثار فرهنگی احیا شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مدل صحیح تهیه و تولید اثر فرهنگی این است که هنرمندان منتظر سفارش نهادهای دولتی نمانند و بر اساس دغدغه‌های خود شروع به فعالیت کنند و مطمئن باشند در صورت تولید اثر ارزشمند و فاخر، مورد حمایت نهادهای دولتی قرار خواهند گرفت.

سعید امامی معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، سعید امامی، معاون اجتماعی  و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نشست رونمایی از تله‌تئاتر «وقایع دلهره‌آور مسافرخانه پارس» که امروز، اول خردادماه به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در محل این معاونت برگزار شد، یکی از سياست‌های معاونت اجتماعی سازمان در دوره جدید را همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مردمی دانست و اظهار کرد: تله‌تئاتر «وقایع دلهره‌آور مسافرخانه پارس» مصداقی از این همکاری بود که پیشنهاد آن از سمت کارگردان اثر ارائه شد.

وی با اشاره به سفارشی نبودن این کار، افزود: ورود و فعالیت خودجوش نویسنده به موضوع دفاع مقدس، بر اساس دغدغه شخصی و بدون اطلاع از حمايت‌های مالی سازمان‌ها بود که همین موضوع، خروجی کار را از آثار سفارشی بسیار متفاوت خواهد کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ضمن دعوت از هنرمندان و صاحبان ایده در حوزه فرهنگ برای تولید آثار ارزشمند، تأکید کرد: مدل صحیح تهیه و تولید اثر فرهنگی این است که هنرمندان منتظر سفارش نهادهای دولتی نمانند و بر اساس دغدغه‌های خود شروع به فعالیت کنند و مطمئن باشند در صورت تولید اثر ارزشمند و فاخر، مورد حمایت نهادهای دولتی قرار خواهند گرفت، کمااینکه درباره تله‌تئاتر «وقایع دلهره‌آور مسافرخانه پارس» نیز پس از مشاهده اثر و اطمینان از سطح عالی کار، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شبکه شما و شبکه چهار از آن حمایت کردند. بنابراین، از همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ دعوت می‌کنیم تا روند صحیح تولید آثار فرهنگی را احیا کنند.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی ما برای حمایت از این اثر، تأکید آن بر مفهوم وحدت ملی بود، گفت: حضور اقوام و ادیان مختلف حول کلیدواژه و دال مرکزی واحدی به نام وطن، این تله‌تئاتر را متمایز و ویژه ساخته است.

امامی بیان کرد: اینکه امروز هنرمندان ما به‌صورت خودجوش تولید اثر ندارند، باید بررسی و آسیب‌شناسی شود؛ یکی از دلایل این موضوع، مشکلات مالی هنرمندان و ناتوانی آنها برای فعالیت در عرصه اقتصاد هنر است که جای خالی آموزش در این حوزه در فضای فرهنگی شهر به شدت احساس می‌شود. دلیل دیگر نیز متناسب نبودن آثار هنری با نیازهای جامعه است و اینکه، آثار بعضاً کیفیت لازم برای ارائه و رقابت با موارد دیگر را ندارند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدچیناوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۰:۱۳
0
0
با تشکر از جناب آقای امامی برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم واقعا شخصی لایق و کار بلد هستند
captcha