راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در کاشمر
کد خبر: 4061989
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در کاشمر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر گفت: نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه شهرستان کاشمر راه‌اندازی می‌شود.

حفظ قر/ان کریمحجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با عنایت و تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع حفظ قرآن کریم و دستور معظم له مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، برای نخستین بار در شهرستان کاشمر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم به همت اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر و با حمایت موقوفات قرآنی، مشارکت آستان مقدس امام‌زاده سیدحمزه(ع) کاشمر و موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الحجج مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشمر با بیان اینکه در این مدرسه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرآن‌آموزان طی مدت یک سال موفق به حفظ قرآن کریم می‌شوند، افزود: اساتید این دوره از چهره‌های ملی و بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم هستند.

وی تصریح کرد: دوره حفظ قرآن کریم در مدرسه شبانه‌روزی شهرستان کاشمر به صورت رایگان و همراه با اسکان، تغذیه و خدمات آموزشی است.

نیساری ابراز کرد: این مدرسه شبانه‌روزی ویژه آقایان در رده سنی۱۳ تا ۲۳ سال و در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) ایجاد می‌شود که علاقه‌مندان برای حضور در این عرصه می‌توانند تا ۱۵ خرداد ماه از طریق سایت samenoon.com ثبت‌نام نمایند.

رئیس اوقاف کاشمر با بیان اینکه قرآن‌آموزان پس از ثبت‌نام در آزمون ورودی شرکت می‌کنند، گفت: اولویت با قرآن‌آموزان بومی منطقه ترشیز شامل شهرستان های کاشمر، دهسرخ، خلیل‌آباد و بردسکن است.

انتهای پیام
captcha