از افتتاح میدان ابوعاقله تا ادامه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
کد خبر: 4062332
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
تحولات فلسطین

از افتتاح میدان ابوعاقله تا ادامه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

تحولات فلسطین امروز در حالی ادامه داشت که در یکی از شهرهای جنوب نوار غزه میدانی به نام شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار شهید فلسطینی نامگذاری شد. از سوی دیگر هجوم شهرک‌نشینان با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی ادامه یافت.

از افتتاح میدان ابوعاقله تا ادامه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، شهرداری بنی سهیلا در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه روز دوشنبه میدانی را به نام روزنامه نگار فقید شرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره قطر افتتاح کرد.

در این مراسم تعدادی از مسئولان، اصحاب رسانه و کودکان شرکت و بنرهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «از کشتار خبرنگاران دست بردارید» و «حقیقت پاک نمی‌شود».

در میدانی که افتتاح شد، ماکتی از نقشه فلسطین وجود داشت که در بالای آن، دوربین و کلاه ایمنی خبرنگاران قرار داشت.

حمدان رضوان، شهردار این منطقه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در حاشیه افتتاحیه برگزار شد، گفت: این میدان در راستای ادای احترام به ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی افتتاح شده است و گواه حقانیت فلسطین خواهد بود.

وی ادامه داد: ابوعاقله همچون دیده‌ای بیدار بر حقیقتی خواهد ماند که اشغالگران در تلاشند آن را محو کنند و افتتاح این میدان به پاس قدردانی از فداکاری‌های او صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر شهرک نشینان اسرائیلی روز دوشنبه تحت تدابیر شدید پلیس اسرائیل یورش مکرر خود به صحن‌های مسجد الاقصی را از سر گرفتند. اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس گفت که بیش از 160 شهرک نشین ظرف یک ساعت به صحن های مسجد یورش بردند.

این اداره افزود: در میان متجاوزان، خاخام یهودا گلیک، عضو سابق کنست اسرائیل از حزب راستگرای لیکود نیز حضور داشت.

شاهدان عینی به آناتولی گفتند که شهرک نشینان در گروه‌های بزرگ که توسط پلیس اسرائیل محافظت می‌شد از دروازه مغربی در دیوار غربی مسجد الاقصی به مسجد یورش بردند.

گروه‌های اسرائیلی به مناسبت عید نزول تورات که از روز یکشنبه آغاز شده و روز دوشنبه پایان می‌یابد، خواستار تهاجم گسترده به مسجد الاقصی شده بودند. روز یکشنبه، اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس اعلام کرد که 634 شهرک نشین به مسجد یورش بردند. مقامات اسلامی در بیت المقدس نسبت به تشدید تهاجمات اسرائیل به مسجد الاقصی هشدار دادند.

خبر دیگری نیز حاکی است، محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن متبرکه اردن با واکنش در برابر اتفاقات مسجدالاقصی، گفت که این وزارتخانه با نگرانی زیاد آنچه را که دیروز یکشنبه در مسجد الاقصی رخ داد، پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: هجوم شهرک نشینان به مسجد مبارک الاقصی - الحرام الشریف و اجرای مناسک تلمودی در صحن‌های آن، تحت حمایت پلیس اسرائیل و ادامه وضعیت آزار و اذیت و هتک حرمت مسجدالاقصی، نقض بی سابقه و غیر قابل قبول موازین قانونی است و هیچ تأثیری در هویت مسجدالاقصی نخواهد داشت.

خلایله عملکرد شهرک نشینان در مسجد الاقصی را نتیجه حمایت و تشویق مقامات اشغالگر از افراط‌گرایی یهودی دانست و آن را تضییع حق مطلق و ابدی مسلمانان در حرم الاقصی توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha