برخورد قاطع با جسارت کنندگان به اسلام
کد خبر: 4064842
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:

برخورد قاطع با جسارت کنندگان به اسلام

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ضمن محکومیت اهامت به مقدسات در جمهوری آذربایجان، از دولت این کشور خواست با توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان قاطعانه برخورد کند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 27 خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با انتقاد از دولت جمهوری آذربایجان اظهار کرد: اخیراً مامور‌هایی در این کشور به مقدسات اسلام حتی به درگاه خداوند متعال و ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) جسارت و توهین کرده‌اند.

وی افزود: از دولت جمهوری آذربایجان می پرسم کشوری که دومین کشور شیعه‌نشین دنیا است آیا زیبنده است در آن کشور به مقدسات اسلام جسارت و توهین شود؟

آل هاشم، تصریح کرد: امیدوارم دولت جمهوری آذربایجان هر چه سریع‌تر عکس‌العملی نشان دهد و با کسانی که به مقدسات اسلام جسارت کردند برخورد قاطع کند.

خطیب جمعه تبریز، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام گفت: حدیث جهاد در واقع حدیث انقلاب است و کارنامه سراسر جهاد و شادت جهادگران نشان از تلاش و سختکوشی جهادگران است.

وی اقتدار غذایی را یکی از ابزار نوین قدرت دانست و تصریح کرد: جایگاه منطقه‌ای ایران در عرصه قدرت غذایی خیلی مهم است و جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا شرایط ویژه‌ای را از نظر اقلیم، منابع آب و خاک دارد و دارای قدرت غذایی است.

آل‌هاشم با هشدار به تغییر کاربری اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر همین طور پیش برویم در سال‌های آینده زمینی برای کشاورزی نخواهیم داشت.

امام جمعه تبریز، بر ضرورت خودکفایی غذایی و کاهش وابستگی امنیت غذایی در کشور گفت: در مسئله کشاورزی نقش آمار و اطلاعات خیلی مهم است و موضوع اطلاعات و داده‌ها یکی از ضعف‌های ما در حوزه کشاورزی است.

 وی با اشاره به روز بیان زدایی گفت: ایران کشوری با ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت است که ۳۲ میلیون هکتار از مساحت کل آن را بیایان تشکیل می دهد و براساس آمار‌ها هر سال حدود ۱۰۰ هزار هکتار به بیابان‌های کشور افزوده می‌شود که در این ارتباط می‌توان با ایجاد گلخانه و تغییر الگوی مصرف آب جلوی این موضوع را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب نیز تاکید و اظهار کرد: آب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عناصر زیست است و برخورداری از آب سالم برای تامین نیاز‌های انسانی از عوامل اساسی و به منزله عامل تمدن‌ساز شناخته می‌شود و هیچ کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمی‌تواند ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خود را حفظ کند.

وی بر آموزش و ایجاد آگاهی اجتماعی، گنجاندن مباحث مصرف بهینه در منابع آموزشی، آموزش اصول مصرف بهینه، نقش رسانه‌های جمعی در ترویج صرفه‌جویی و تغییر الگوی مصرف و توجه به مبانی دینی در صرفه‌جویی آب تاکید کرد.

وی در ادامه خطبه‌ها گفت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا رعایت عدالت و یکی از الزامات عدالت مبارزه با فقر، تبعیض و مبارزه با فساد مخصوصا فساد اقتصادی است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نباید هیچ‌کس، نهاد و دستگاهی در مباره با فساد استثنا شود افزود: فساد در هر کجا، فرد و مسندی باشد باید با آن برخورد یکسان صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha