ایجاد 300 مدرسه طرح امین در همدان
کد خبر: 4065980
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

ایجاد 300 مدرسه طرح امین در همدان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به 151 مدرسه طرح امین در همدان گفت: برای سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که 300 مدرسه طرح امین در سطح استان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش‌وپرورشبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش‌وپرورش، امروز یکم تیرماه در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برای اجرای گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت» افزود: باید از گذشته درس گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و دروغ پردازی از گذشته است، اظهار کرد: با توجه به تهدیدهای ناشناخته دشمن، ضروری است که امروز حقایق را القا کنیم.

درودی با گریزی به گذشته و زحمات علما و روحانیون در حوزه تربیتی گفت: این گذشته باید برای آموزش نسل جوان گفته شود.طرح امین در مدارس باید با راهکارهایی که ارائه می‌شود پیش برود. پیگیرهایی در مورد قوانین و شرایط موجود در این مورد در حال انجام است.

یوسف سعیدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار کرد: ما به دنبال سیاست گزاری، برنامه ریزی و مطالعه و نظارت بوده و به دنبال کار اجرایی نیستیم.

وی نیازسنجی، پژوهش و پاسخ‌گویی به نیازهای روز دانش آموزان را اولویت نخست کمیته‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: در کمیته‌ها باید از دو ابزار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

سعیدی از ایجاد سه مدرسه طرح امین نوع 1 در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 121 مدرسه طرح امین نوع 2 و 30 مدرسه سراج در سطح استان داریم. برای سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که 300 مدرسه طرح امین 2 در سطح استان ایجاد شود که ایجاد 100 مدرسه توسط آموزش و پرورش و 200 مدرسه توسط حوزه‌های علمیه پیگیری خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به فعالیت بیش از 400 روحانی در مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: این روحانیون در قالب سرباز طلبه، مدارس طرح امین نوع 1 و گفتمان‌های مناسبتی در مدارس مشغول هستند.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر نیز با اشاره به طرح امین و ضرورت اجرای آن در کنار آموزش در مدارس گفت: این طرح نیازمند حمایت است و ضروری است وزارت آموزش و پرورش از این طرح حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشد.

وی به ضرورت ارائه راهکارهای لازم برای اجرای موفق این طرح تأکید کرد و افزود: وزارت خانه باید با قدرت و قوت این طرح را دنبال کند تا موفقیت حاصل شود، سند تحول بنیادین سند اعتلای آموزش و پرورش است و باید این سند را مطالعه و نقص‌های آن را اصلاح کرد، اظهار کرد: قرآن کریم، حوزه علمیه و آموزش و پروش را یکی می‌داند.

برقراری رسالت توحیدی را آموزش و پرورش و رسالت همه علما را نیز آموزش و پرورش دانست و گفت: خداوند اولین آموزش و پرورشی و اولین معلم است که علم اسما را به آدم آموزش داده است.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا و هدف از مبعوث شدن آن‌ها آموزش و پرورش بوده است، ادامه داد: پرورش مقدم بر آموزش است و در طول تاریخ همه دشمنان تلاش کردند که جامعه بدون پرورش باشد چون می‌دانند جامعه‌ای که علم و پرورش را همزمان دارد، جامعه موفقی است.

برقراری لازمه آموزش و پروش را همکاری با حوزه دانست و تصریح کرد: هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند بر کشور دارای دانش، حاکم شود. اگر ایران بخواهد در مقابل دشمن بایستد و حق خود را بگیرد باید آموزش و پرورش مستقل و موفقی داشته باشد، هدف امروز دشمن، دشمنی با نخبگان و دانشمندان و آموزش و پرورش‌دهندگان در حوزه تربیتی است.

مهدی عابدینی‌نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش و تفسیر عملی از سیره قرآن و اهل‌بیت است اظهار کرد: ما باید بر اساس این نقشه راه حرکت کنیم.

وی بیان اینکه چنین جلساتی باید تشریح سند تحول بنیادین باشد، گفت: باید از ظرفیت حوزه روحانیت و حوزه‌های علمیه شهرستان در حوزه‌های تربیتی آموزش و پرورش استفاده کرد.

عابدینی نیا به ضرورت حمایت حوزه و روحانیت در اجرای رسالت آموزش و پرورش اشاره و مطرح کرد: این سیره عملی رهبران انقلاب است که طبق آن مسجدی را موفق می‌دانند که محوریتش روحانی باشد و نعل به نعل روحانی حرکت کند. اگر بنا باشد به سمت حیات طیبه در آموزش و پروش حرکت کنیم باید محوریت را روحانیت قرار دهیم و د ر این صورت در حوزه تربیتی و آموزشی موفق خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha