اهمیت دادن به استعداد جوانان، عادت کاری شهید بهشتی بود
کد خبر: 4067284
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

اهمیت دادن به استعداد جوانان، عادت کاری شهید بهشتی بود

زینت‌السادات حسینی بهشتی با بیان اینکه استعدادیابی در میان جوانان، توصیه و عادت کاری شهید بهشتی بود، گفت: ایشان به استعداد جوانان توجه می‌کرد تا پس از تحصیل سردرگم نباشند و اتفاقی که اکنون رخ داده، یعنی سردرگمی و بیکاری جوانان عیب جامعه ماست.

برنامه بهشت اطلسی‌ها در خانه فرهنگ شهید بهشتی

به گزارش ایکنا از اصفهان، زینت‌السادات حسینی بهشتی، خواهر شهید آیت‌الله دکتر بهشتی در ویژه‌برنامه «بهشت اطلسی‌ها» که امروز، هفتم تیرماه در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به زنده بودن آرمان‌های شهدا در میان مردم، اظهار کرد: کسی که عاشق پرورگار باشد، دیگران نیز عاشق او می‌شوند و شهید بهشتی به معنای واقعی عاشق خدا بود.

وی با بیان اینکه خانواده ما پیوندی عمیق با روحانیت داشت، افزود: پدرم، سیدفضل‌الله بهشتی از طلبه‌های مورد وثوق و علاقه مرحوم آيت‌الله خاتون‌آبادی بود و با کمک و همراهی مادرم، محیطی سرشار از مهر و محبت و مساعد برای رشد و پرورش فرزندان در این منزل فراهم کردند و من به یاد ندارم که پدر و مادرم کوچک‌ترین برخورد تند یا توهین‌آمیزی با یکدیگر داشته باشند.

خواهر شهید بهشتی تصریح کرد: لازمه تربیت فرزندانی که صدقه جاریه برای والدین باشند، این است که از ابتدای زندگی برای معنویات امتیاز قائل شویم و معیار انتخاب‌ها، سرمایه‌های معنوی باشد، چون این معنویات هستند که پایدارند، ولی مادیات یک روز هستند و روز دیگر، نه و با اهمیت دادن به معنویات است که امثال شهید بهشتی در یک خانواده پرورش پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از شهادت برادرم، مردم شعار می‌دادند که «ایران پر از بهشتیه»، در حالی که کمتر شخصیتی مثل ایشان ظهور و بروز داشت و ریشه این موضوع به خانواده‌ها و محل پرورش افراد برمی‌گردد.

بهشتی با اشاره به انواع صدقه جاریه، گفت: فرزندان شایسته، قلم و آثاری که مردم استفاده کنند و منزلی که از فرد باقی بماند، از نظر اسلام، مصداق صدقه جاریه هستند و شهید بهشتی هر سه این موارد را از خود به یادگار گذاشت.

وی با بیان اينکه حسن عاقبت، بهترین دعا و عافیت در دین، مهم‌ترین نوع عاقبت بخیری و عافیت است، تأکید کرد: با عافیت در دین، می‌توان به عافیت دنیا و آخرت نیز دست یافت.

خواهر شهید بهشتی ادامه داد: هر چه بر سر ما می‌آید، به‌دلیل گذران و اسراف بیهوده عمر است، در حالی که استعدادیابی در میان جوانان، توصیه و عادت کاری شهید بهشتی بود؛ ایشان به استعداد جوانان توجه می‌کرد تا پس از تحصیل سردرگم نباشند و اتفاقی که اکنون رخ داده، یعنی سردرگمی و بیکاری جوانان عیب جامعه ماست. شهید بهشتی چهارشنبه‌شب‌ها جلساتی با جوانان داشت و بسیاری از مدیران کشور محصول همین جلسات بودند.

وی با بیان اينکه شهید بهشتی همواره برای ۱۰ سال آینده خود فکر و برنامه‌ریزی می‌کرد، افزود: برای ایشان، عقیده و فعالیت افراد مهم بود و اهمیت نمی‌داد که کسی ایشان را دوست نداشته باشد. وقت‌شناسی نیز یکی دیگر از حساسیت‌های ایشان بود؛ پایبندی به نماز اول وقت و تعبد، احترام به پدر و مادر، صله رحم و اهمیت دادن به نسل جوان و فرزندان نیز از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید بهشتی به‌شمار می‌رفت.

بهشتی اظهار کرد: همه این ویژگی‌ها، از تربیت خانوادگی ایشان سرچشمه می‌گرفت و اکنون همین فضا در منزل فرزندان ایشان نیز جاری است. بنابراین، همان‌طور که کار خیر در نسل و زمان امتداد پیدا می‌کند، کار اشتباه نیز در نسل ما تأثیر و امتداد دارد.

انتهای پیام
captcha