نظارت بر ورود حجاج برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: 4068679
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

نظارت بر ورود حجاج برای پیشگیری از کرونا

استاندار سمنان بر نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در خصوص بازگشت حجاج تأکید کرد و گفت: باید ورود حجاج با توجه به نگرانی‌های کرونا کنترل شود.

نظارت بر ورود حجاج جهت پیشگیری از کرونا

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 14 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر استان سمنان طی هفته‌های آتی، گفت: علی‌رغم اینکه وضعیت کرونا در استان تثبیت شده و مدت‌ها است که شاهد بستری آی سی یو و فوت کسی نبودیم اما بازهم باید هشدارهای وزارت بهداشت را جدی گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با فرارسیدن دهه ولایت، بر اساس دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده، باید با جدیت عمل کرد که در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نسبت به رعایت و ترویج پروتکل‌های بهداشتی بین جامعه اهتمام بیشتری داشته و نظارت‌ها را نیز افزایش دهند.

هاشمی به برگزاری مراسم، عروسی‌ها و جشن‌ها اشاره کرد و افزود: اگر قرار است مراسم در فضای بسته انجام شود حتماً باید رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مقوله مهم استفاده از ماسک و تهویه سالم و مناسب هوا لحاظ شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه همزمانی اعیاد دهه ولایت و پس از آن برگشت حجاج نیازمند مدیریت است تا شاهد شیوع دوباره کرونا نباشیم، گفت: مردم در این شرایط، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار می‌توانند کمک حال مسئولان باشند.

مقام عالی استان بر نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همچنین سازمان حج و زیارت در خصوص بازگشت حجاج تأکید کرد و گفت: باید ورود حجاج با توجه به نگرانی‌هایی که در اجتماع مسلمانان در عربستان سعودی وجود دارد، کنترل و مراقبت شود تا خدایی ناخواسته فردی مبتلای به کرونا نباشد و برای او و خانواده‌ها نگرانی‌هایی ایجاد نشود.

استاندار سمنان خواستار برنامه‌ریزی پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم پیش رو نیز از سوی هیئت‌های عزاداری شد.

انتهای پیام
captcha