اقامه باشکوه نماز عید قربان در مسجدالاقصی + عکس
کد خبر: 4069536
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

اقامه باشکوه نماز عید قربان در مسجدالاقصی + عکس

150 هزار فلسطینی نماز عید قربان را در مسجدالاقصی اقامه کردند و در همین حال فلسطینیان نوار غزه نیز در این منطقه تحت محاصره رژیم صهیونیستی نماز عید را به جا آوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، نماز عید قربان امروز شنبه، 18 تیرماه با حضور قریب به 150 هزار نمازگزار در صحن های مسجدالاقصی اقامه شد.

شهروندان فلسطینی از زن و مرد، پیر و جوان و کودک و سالخورده خود را از مناطق مختلف اعم از سرزمین‌های اشغالی و استان‌های کرانه باختری و قدس تکبیرگویان به مسجدالاقصی رساندند و در دسته‌های بزرگ وارد صحن‌های مسجد شده و نماز را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار کردند.

جمعی از شهروندان فلسطینی هم که بنا به احکام ظالمانه رژیم صهیونیستی از ورود به مسجد الاقصی منع شدند در همجواری مسجد نماز را با نمازگزاران اقامه کردند.

فعالان فلسطینی هم در ورودی و داخل صحن‌های مسجد الاقصی بین کودکانی که همراه خانواده‌هایشان در نماز عید امروز مشارکت داشتند، هدایا و شرینی توزیع می‌کردند.

این در حالی است که از نخستین ساعات صبح امروز نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در پیرامون بخش قدیمی قدس و کوچه های آن مستقر شده و حتی چند جوان فلسطینی را در ورودی مسجدالاقصی بازداشت و کارت های شناسایی آنها را بررسی و مانع ورود برخی از آنها به داخل مسجد شدند.

 در نوار غزه نیز که تحت محاصره رژیم صهیونیستی است، اهالی این منطقه نماز عید قربان را در چند شهر این منطقه برگزار کردند.

خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی حماس هم در خطبه نماز عید قربان در غزه کشورهای عربی سازشگر با رژیم صهیونیستی را به انصراف از تصمیم خود در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر دعوت کرد.

او گفت: کسانی که می خواهند امت محمد را از دین آن دور کنند، شکست خواهند خورد و امت ما به شهر قدس و مسجدالاقصی وفادار است.

الحیه مسجدالاقصی را قطب نمای مبارزه فلسطینیان با دشمن صهیونیستی خواند و گفت: نبرد در مسجدالاقصی به یاری خداوند پیروز خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha