واکنش رئیس کل امور حرمین شریفین به حضور خبرنگار صهیونیست در مکه
کد خبر: 4072753
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

واکنش رئیس کل امور حرمین شریفین به حضور خبرنگار صهیونیست در مکه

رئیس کل امور حرمین شریفین در عربستان سعودی بالاخره پس از چند روز سکوت در برابر موج محکومیت حضور خبرنگار صهیونیست در مکه مکرمه در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، حضور خبرنگار صهیونیست در مکه مکرمه و هتک حرمت مشاعر مقدس مسلمانان که با موج محکومیت از سوی امت اسلامی روبرو شد، بالاخره مقامات سعودی را وادار به شکستن سکوت خود در قبال این قضیه کرد.

عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای بر آنچه لزوم پایبندی و رعایت کامل مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به حرمین شریفین و مشاعر مقدسه خواند، تأکید کرد.

 عبدالرحمن السدیس افزود: حرمت حرمین شریفین خط قرمزی برای عربستان سعودی است و در قبال کسی که از آن تخطی کند، صرف نظر از ملیت و ماهیت کارش، مماشات نمی‌شود؛ زیرا حاکمیت مطلق بر شهرها و مقدسات بر عهده عربستان است و این کشور مفتخر خدمت به زائران است.

وی بر اهمیت اعمال مجازات بازدارنده علیه چنین جرایم امنیتی تأکید کرد و از همه خواست در قبال مسئولیت دینی و ملی خود همکاری کنند.

روزنامه صهیونیستی تایمز هفته گذشته گزارش داد، گیل تاماری، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در جریان سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان از مکه مکرمه بازدید کرد.

وی تصاویری را از خود در حال رانندگی در بزرگراه‌های مکه منتشر کرده است. شبکه ۱۳ روز دوشنبه گزارش داد که این خبرنگار اخیراً از شهر مقدس مکه بازدید کرده است.

این خبر چند روز پس از پایان سفر جو بایدن  به عربستان که با پرواز مستقیم از اسرائیل به شهر ساحلی جده صورت گرفت، منتشر شده است.

تاماری تصاویری از خود را در حال سفر در زیر دروازه‌های نمادین شهر و عبور از نزدیکی مسجدالحرام منتشر کرد.

همچنین در  این تصاویر، تاماری در کوه عرفات، در حدود ۱۵ کیلومتری مکه، جایی که مسلمانان در مراسم حج جمع می‌شوند، دیده می‌شود.

چند روزنامه‌نگار صهیونیست هفته گذشته برای پوشش خبری سفر جو بایدن به عربستان سفر کردند.

انتهای پیام
captcha