میزبانی موزه «طارق رجب» کویت از هنر اسلامی + عکس
کد خبر: 4078749
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

میزبانی موزه «طارق رجب» کویت از هنر اسلامی + عکس

موزه «طارق رجب» کویت در سال 1980 تأسیس و بخش خوشنویسی اسلامی آن در سال 2007 به این موزه اضافه شد، آثار این موزه در دو مکان جداگانه در منطقه «جابریه» قرار دارد.

به گزارش ایکنا، موزه طارق رجب مجموعه بزرگی  از مصنوعات و آثار مرتبط با هنر اسلامی را در خود جای داده است و جمع‌آوری این آثار طی یک دوره پنجاه ساله از دهه 1950 آغاز شد.

این موزه در سال 1980 تأسیس شد و بخش خوشنویسی اسلامی در سال 2007 به این موزه اضافه شد. موزه طارق رجب شامل مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی و مینیاتور، سرامیک، فلزکاری، شیشه، سلاح و زره و همچنین منسوجات، لباس‌ها و جواهرات است.

مجموعه سرامیک‌های موزه بسیار بزرگ و جامع است و شامل اشیایی از دوران پیش از اسلام تا اوایل قرن بیستم و از سراسر جهان اسلام است. این موزه یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های جواهرات نقره‌ای و همچنین مجموعه‌ای زیبا از جواهرات طلایی را در خود جای داده که بیشتر آنها مربوط به دوران پیش از اسلام است.

مجموعه بزرگی از قرآن‌ها و نسخ خطی از تمام دوره‌ها نیز در این مکان وجود دارد که قدیمی‌ترین آنها به قرن هفتم میلادی تعلق دارد و از سراسر جهان اسلام، قرآن‌هایی از این دوره در این موزه وجود دارد. از قرآن‌های مهم می‌توان به یک جلد قرآن اولجایتو (هشتمین سلطان از سلسله ایلخانان) اشاره کرد.

نسخه‌های خطی کمیاب مانند کتاب «الکندی» در حوزه فیزیک نور و نسخه‌های دیگری از دانشمندان اسلامی در مورد موضوعات مختلف علوم نیز در موزه طارق رجب یافت می‌شود.

انتهای پیام
captcha