تمجید از ورزشکار لبنانی به مصاف نرفته با حریف صهیونیست
کد خبر: 4079303
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

تمجید از ورزشکار لبنانی به مصاف نرفته با حریف صهیونیست

وزیر فرهنگ لبنان، دبیر کل حزب الله و کاربران عرب ضمن تمجید از اقدام بازیکن نوجوان لبنانی در انصراف از رویارویی با نماینده صهیونیست در مسابقات رزمی جهانی ابوظبی او را قهرمان مبارزه با سازش توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، شربل ابوظاهر، بازیکن لبنانی است که کناره‌گیری او از مسابقات جهانی هنرهای رزمی مختلط در ابوظبی به دلیل امتناع از رویارویی با حریف صهیونیست با تمجید گسترده از سوی مقامات رسمی و کاربران عربی همراه شده است.

محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شربل ابوظاهر با انصراف از مسابقات برای روبه‌رو نشدن با بازیکن اسرائیلی به دشمن بشریت می‌گوید: تنها رویارویی رزمی با تو رویارویی در جبهه دفاع از خاک، حقوق و ثروت‌هایمان است و هرگز در بازی‌هایی که سازشگران برای آن تبلیغ می‌کند، نخواهد بود و تو ای دشمن قطعاً در نبرد اصلی شکست خورده هستی و ملتی که قهرمانی نظیر تو شربل ابوظاهر دارد، هرگز مغلوب نخواهد شد.

کاربران عربی در شبکه‌های اجتماعی هم تأکید کردند که شربل، نماینده صدا و دیدگاه جامعه عربی است که عادی‌سازی را در تمام اشکال آن رد می‌کند.

آنها گفتند، موضع این بازیکن عربی، سلاحی در برابر امواج متوالی عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل است.

کاربران عربی به این بازیکن و موقعیت قهرمانانه او ابراز افتخار کردند و گفتند: او ثابت کرد که علاوه بر قهرمانی در هنرهای رزمی در برابر عادی‌سازی قهرمان است و کناره‌گیری او به خودی خود یک پیروزی و گواه احترام به هویت ملی او است.

مسابقات قهرمانی هنرهای رزمی نوجوانان جهان در سال 2022 از روز چهارشنبه در ابوظبی آغاز شد و تا امروز شنبه ادامه خواهد داشت و سن شرکت‌کنندگان بین 12 تا 17 سال است.

 عبدالله منیاتو، بازیکن لبنانی سال گذشته پس از قرعه‌کشی و هم گروه شدن با یک بازیکن اسرائیلی از مسابقات جهانی هنرهای رزمی مختلط (MMA) انصراف داد و در آن زمان این کار وی مورد استقبال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله هم در سخنرانی شب گذشته خود، 28 مرداد برگزاری مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی در ابوظبی را یکی از تبعات عادی‌سازی روابط خواند و انصراف شربل ابوظاهر را نوعی مقاومت و موضع‌گیری ملی و پهلوانانه خواند و گفت: این یعنی مقاومت ارتباطی به مذهب ندارد، این اتفاق نوعی مخالفت مردم منطقه ما با عادی‌سازی روابط است تا ثابت شود عادی سازی روابط خواسته‌ برخی از نظام‌های عربی، آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام
captcha