روند مرمت امام‌زاده اسماعیل (ع) شناط ابهر سرعت گیرد
کد خبر: 4079321
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

روند مرمت امام‌زاده اسماعیل (ع) شناط ابهر سرعت گیرد

فرماندار ابهر خواستار سرعت‌بخشی در مرمت امامزاده سید اسماعیل (ع) شناط ابهر شد.

امام‌زاده اسماعیل (ع) شناط ابهر

به گزارش ایکنا از زنجان، احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر، صبح امروز، ۲۹ مردادماه، در جلسه رفع موانع مرمت گنبد امامزاده اسماعیل (ع) ابهر و بررسی مشکلات امام‌زاده یعقوب (ع) صائین‌قلعه با اشاره به نقش بقاع متبرکه در تقویت و معنویت روحی انسان‌ها، اظهار کرد: مرمت و معرفی این امامزاده جلیل‌القدر می‌تواند به‌ عنوان یک‌ قطب فرهنگی و مذهبی نسبت به تغذیه روحی، فکری و اعتقادی مردم نقش اساسی را در منطقه ایفا کند.

وی با اشاره به‌ ضرورت حفظ و صيانت از ميراث تاريخی خواستار سرعت‌بخشی در مرمت امام‌زاده اسماعیل (ع) شناط ابهر شد و افزود: برای ایجاد فضای معنوی برای مسافران و گردشگران امام‌زاده اسماعیل (ع) شناط ابهر، بقعه متبرکه امامزاده باید مرمت و بازسازی شود.

این مئسول با بیان اینکه امامزاده اسماعیل شناط ابهر یکی از مهم‏‌ترین بناهای تاریخی این شهر محسوب می‌شود، عنوان کرد: بنای امامزاده اسماعیل، بنای تاریخی و زیارتی بسیار زیبایی است که در خیابان طالقانی شمالی شناط ابهر قرار دارد که مردم شهرستان ارادت خاصی نسبت به این امام‌زاده دارند.

فرماندار ابهر در ادامه، گریزی به مشکلات امامزاده یعقوب صائین‌قلعه نیز زد و با تاکید بر رفع موانع موجود در این امامزاده، بیان کرد: امامزاده یعقوب (ع) از ویژگی‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری برخوردار است که رفع موانع موجود می‌تواند این امامزاده را به قطب گردشگری مذهبی منطقه و استان تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم منطقه از قدیم علاقه‌مند به مکان مذهبی هستند و سالانه شاهد حضور زوار زیادی در این امام‌زاده هستیم، ادامه داد: باید با استفاده از همین ظرفیت برای فراهم کردن فضای گردشگری مذهبی در این مکان برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا شاهد تسریع در روند توسعه این امام‌زاده باشیم.

در ادامه این جلسه، امام جمعه صائین‌قلعه نیز تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز این امامزاده، از جمله آب، برق، گاز و راه دسترسی مناسب انجام‌ شده است اما نیازمند توجه جدی خیرین و ارگان‌های دولتی برای تکمیل پروژه امامزاده یعقوب این شهر هستیم.

حجت‌الاسلام محمد نوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمای امامزاده ناقص مانده و حیاط آن نیز نیاز به کف‌سازی دارد.

انتهای پیام
captcha