آمادگی ایران و مؤسسه «مسلم» پاکستان برای همکاری‌های قرآنی
کد خبر: 4079449
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

آمادگی ایران و مؤسسه «مسلم» پاکستان برای همکاری‌های قرآنی

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در «راولپندی» پاکستان در دیدار با مسئول مؤسسه «مسلم» در اسلام‌آباد، آمادگی خود را برای همکاری با این مؤسسه در حوزه پژوهش و علوم قرآنی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرامرز رحمان‌زاد، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در راولپندی از مؤسسه علمی و تحقیقاتی «مسلم» در شهر اسلام‌آباد بازدید کرد و در بدو ورود از سوی «احمد رضا خان»؛ مسئول مؤسسه در اسلام‌آباد و «آصف تنویر اعوان»؛ مدیر روابط عمومی و بین‌المللی این مرکز مورد استقبال قرار گرفت.

وابسته فرهنگی سفارت ‌ ایران در راولپندی پس از بازدید از قسمت‌های مختلف مؤسسه مسلم در گفت‌وگو با مدیر و مسئول روابط عمومی و بین‌المللی این مؤسسه؛ آمادگی خانه فرهنگ ایران برای همکاری با مؤسسه مسلم در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه پژوهش و علوم قرآنی را اعلام کرد.

رحمان‌زاد با اشاره به ابزارهای مختلف غرب برای تسلط فرهنگی بر جهان اسلام گفت: جهان غرب در راستای سیطره فرهنگی، از رسانه و فضای مجازی برای انحراف جوانان کمک می‌گیرد و جهان اسلام نیز باید روش‌های مؤثرتری برای مقابله با اسلام‌هراسی غرب در پیش بگیرد.

همکاری در زمینه تقویت ارزش‌های اسلامی

مسئول خانه فرهنگ کشورمان گفت: ایران و پاکستان، با دارابودن اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی می‌توانند برای تقویت ارزش‌های اسلامی گام‌های مهمی بردارند.

در ادامه نیز مدیر مؤسسه مسلم در اسلام‌آباد، زبان فارسی را وجه مشترک ایران و پاکستان دانست و گفت: بسیاری از شاعران شبه قاره هند به زبان فارسی شعر می‌سرودند که آثار آنها از جمله گنجینه‌های پاکستان به شمار می‌آیند.

وی با اعلام آمادگی برای برگزار مراسم و نشست‌های مختلف در امور فرهنگی و مذهبی گفت: مؤسسه مسلم آماده است‌ با مؤسسات پژوهشی و تحقیقاتی علوم قرآنی در ایران همکاری کند.

احمد رضا خان با بیان اینکه ایران برای دیگر کشورهای اسلامی یک الگوست، گفت: متؤسفانه کشورهای عربی مسیری را در پیش گرفته‌اند که با منافع مشترک کشورهای اسلامی همخوانی ندارد.

در ادامه آصف تنویر اعوان؛ مسئول روابط بین‌الملل مؤسسه مسلم،  به صورت فایل تصویری به تشریح فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت.

مؤسسه «مسلم» را بیشتر بشناسیم

مؤسسه مسلم، یک مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی است که برای توسعه و تقویت اتحاد میان مسلمانان و ترویج پیام واقعی اسلام در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

این مؤسسه متعلق به صاحبزاده سلطان احمد علی، سجاده نشین و متولی مرقد سخی سلطان باهو مشهور به سلطان العارفین از عارفان مشهور قرن هفدهم میلادی در شبه قاره هند است. مزار سخی سلطان باهو در شهر شورکوت در منطقه «جهنگ» در ایالت پنجاب قرار دارد.

مؤسسه مسلم یک مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی است که برای توسعه و تقویت اتحاد بین مسلمانان و ترویج پیام واقعی اسلام در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

این مؤسسه که شاخه‌ای از آن در لندن نیز فعالیت می‌کند برای ایجاد همگرایی و هماهنگی بین پیروان ادیان ابراهیمی به ایفای نقش می‌پردازد.

این مؤسسه که دارای پژوهشگران و محققان مختلف و تحصیل‌کرده در دانشگاه‌های معتبر در پاکستان و جهان است تلاش می‌کند ‌برای مقابله با چالش‌های پیش رو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی راه حل‌های مناسبی ارائه دهد.

این فعالیت‌ها به صورت تولید خبر و مقالات تحقیقی و همچنین تهیه فیلم‌های مستند و ‌برگزاری نشست‌ها، سمینارها و همایش‌هاست.

این مؤسسه دارای یک ماهنامه به نام «MUSLIM Perspectives»(دیدگاه‌های مسلمانان)، به زبان انگلیسی است.

مؤسسه مسلم مخفف «مأموریت برای اتحاد، ثبات و رهبری مسلمانان» است و  این مؤسسه با موضوعات گوناگون سمینارها، نشست‌ها، میزگردها و سخنرانی‌های تخصصی برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha