محکومیت حبس مبلغان دینی مخالف حکومت عربستان
کد خبر: 4085537
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

محکومیت حبس مبلغان دینی مخالف حکومت عربستان

انجمن‌‌ها و جمعیت‌­های اسلامی، احکام صادرشده اخیر توسط قوه قضاییه عربستان سعودی مبنی بر زندانی‌کردن تعدادی از مبلغان این کشور را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، 16 سازمان‌ و جمعیت‌­اسلامی از جمله اتحادیه علمای مسلمان و اتحادیه علمای اهل سنت، احکام قوه قضاییه عربستان سعودی مبنی بر زندانی‌کردن تعدادی از مبلغان این کشور را محکوم کردند.

این سازمان‌ها در بیانیه مشترکی تأکید کردند که عربستان سعودی به جای بزرگداشت و تجلیل از مبلغان و علمایی که اغلب آنها پا به سن گذاشته‌ و به دین و مملکت دهه‌‌ها خدمت کرده‌‌اند آنها را به زندان افکنده و سرکوب کرده‌ است.

در این بیانیه آمده است: این احکام ستمگرانه نه بر مبنای عدالت مشروع الهی و نه بر پایه قوانین قراردادی بشری صادر شده است؛ بلکه براساس  دروغ­ پردازی‌ها  و گمانه‌زنی‌‌های بی­ چون و چرا و هوس‌رانی و کینه‌توزی­‌، صادر شده‌اند. هدفی که آنها دنبال می‌­کنند نابودی مسلمانان و اهل سنت و نزدیک شدن به دشمنان دین و امت اسلامی است.

این بیانیه هشدار داد که این احکام زندان می‌­تواند مقدمه‌­ای برای صدور حکم اعدام علیه مبلغان در رأس آنها سلمان عوده، عوض القرنی، علی العمری و دیگران باشد.

در این بیانیه آمده است که سیاسی‌شدن احکام قضایی علاوه بر اینکه باعث ار بین‌بردن احترام، مقبولیت و هیبت دستگاه قضا می‌­شود، به نظام حکومتی نیز آسیب می‌­رساند و امنیت و ثبات جوامع را تهدید می‌کند.

در بیانیه مذکور این نکته یادآور شده است که عدم حضور علمای دین در عرصه جوامع مسلمان با زندانی‌کردن و دستگیری ظالمانه و بازداشتن آنها از انتشار معارف اسلامی و دعوتی که خداوند به آنها امر فرموده است، تنها باعث تسلیم‌شدن ملت در برابر دشمنان می‌­شود. همچنین این امر باعث خالی شدن صحنه برای بیگانگان و ابر جنایتکاران خواهد شد.

از جمله کسانی که این بیانیه را امضا کردند می‌­توان به انجمن علمای مسلمان، انجمن علمای اهل سنت و مجمع علما اشاره کرد.

طی هفته‌­های گذشته، دیوان قضایی عربستان سعودی حکم  خود را مبنی بر زندانی‌کردن چندین مبلغ از جمله شیخ ناصر عمر حکم  30 سال زندان، شیخ عبد الرحمن محمود 25 سال زندان، شیخ عصام ولید 27 سال و شیخ عصام درویش 15 سال زندان صادر کرد.

 مقامات سعودی پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان، بسیاری از وعاظ این کشور از جمله سلمان العوده، علی العمری و عوض القرنی را دستگیر کردند.

انتهای پیام
captcha