برخورد قاطع دستگاه قضا با سرکرده‌های تجمعات غیرقانونی قزوین
کد خبر: 4088168
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

برخورد قاطع دستگاه قضا با سرکرده‌های تجمعات غیرقانونی قزوین

دادستان قزوین گفت: برخی از دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر قزوین به صورت مستقیم هدایت تجمعات را عهده‌دار بودند، که شناسایی و دستگیر شدند و بدون شک دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سرکرده در این تجمعات غیرقانونی فعالیت داشتند برخورد قاطع، بدون اغماض و بازدارنده خواهد کرد.

رجبی دادستان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی، دادستان قزوین، در حاشیه بازدید شبانه از بازداشتگاه دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: دادستانی نسبت به نحوه و محل نگهداری دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر به صورت مستمر نظارت دارد و به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم تا بر اساس دستورالعمل رعایت حقوق متهمین تحت نظر با آن‌ها رفتار و ضوابط و مقررات مربوط به حقوق متهمین تأمین شود.

وی افزود: بسیاری از دستگیرشدگان فاقد سابقه کیفری هستند و بر اساس اظهارات آن‌ها تحت هیجانات و تحریک برخی افراد قرار گرفته و در این اغتشاشات حضور یافته‌اند و قطعاً وضعیت آن‌ها طی چند روز آینده مشخص و زمینه آزادی‌شان با تأمین قرار مناسب فراهم خواهد شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: برخی از دستگیرشدگان نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند و به صورت مستقیم هدایت تجمعات را برای تخریب اموال عمومی و مقابله با نیروی های انتظامی را عهده‌دار بودند، که شناسایی و دستگیر شدند و بدون شک دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سرکرده در این تجمعات غیرقانونی فعالیت داشتند برخورد قاطع، بدون اغماض و بازدارنده خواهد کرد و پرونده اینگونه افراد سریعاً تکمیل و جهت صدور حکم قضایی به دادگاه ارسال می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، رجبی تأکید کرد: قضات ویژه رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان در دادسرای قزوین تعیین و همکاران قضایی به صورت شبانه‌روزی در حال رسیدگی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد و چهره‌ها نیز در فضای مجازی با انتشار مطالب تحریک‌آمیز از اقدامات اغتشاشگران حمایت و آن‌ها را ترغیب به ادامه اقدامات خرابکارانه خود می‌کردند و قطعاً این افراد نیز تحت رصد قرار دارند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha