المان 25 آبان در گلستان شهدای اصفهان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4096224
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

المان 25 آبان در گلستان شهدای اصفهان رونمایی می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ضمن تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت حماسه و ایثار مردم اصفهان گفت: در این روز، از المان 25 آبان در گلستان شهدا رونمایی می‌شود.

جلسه ستاد بزرگداشت روز حماسه و ایثار مردم اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، جلسه کمیته ایثاگران ستاد بزرگداشت 25 آبان، سالروز حماسه و ایثار اصفهان، امروز، 10 آبان‌ماه با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات بنیاد شهید اصفهان برگزار شد.

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در این جلسه ضمن محکومیت حوادث اخیر اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد به دستاوردهای شهدا، از سوی استکبار و ایادی و دنباله‌روهای آنان خدشه‌ای وارد شود؛ مشکل آنها عزت و افتخاری‌ست که به واسطه قطره قطره خون شهدا به‌دست آمده است.

وی اصفهان را آرمانشهری با تلألؤ هنر، فرهنگ، ایثار و شهادت دانست و افزود: 25 آبان، روزی که مردم اصفهان با لبیک به فرمان پیر جماران تلفیق هنر و خون را به منصه ظهور گذاشتند، باید همچون برگ زرینی از حماسه‌آفرینی‌های مردم اصفهان در تاریخ میهن اسلامی و به‌عنوان روزی جریان‌ساز در مسیر گام دوم انقلاب و توصیه‌های مقام معظم رهبری در جهاد تبیین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر مردم اصفهان از منسوبین درجه یک یا دوی شهدا هستند، گفت: مردم اصفهان در روز 25 آبان، سهام‌دار عزت و افتخاری شدند که به گفته حضرت امام(ره)، در هیچ جای دنیا مثل اصفهان را نمی‌توان پیدا کرد.

نوروزی، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز با بیان اینکه در سال جاری، 25 آبان بر اساس پیشنهاد مسئولان و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز اصفهان نام‌گذاری شده است، ادامه داد: از آنجایی که مبنای انتخاب 25 آبان، سالروز تشییع 370 شهید عملیات محرم در سال 1361 بود، کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت 25 آبان با مسئولیت بنیاد شهید و با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار و مقرر شد برنامه‌های متعدد و متنوعی در خصوص بزرگداشت این مناسبت در سطح استان و شهرستان برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اختصاصی بنیاد شهید در 25 آبان‌ماه از ساعت 7 صبح تا اذان مغرب در گلستان شهدا، گفت: رونمایی از المان 25 آبان، گردهمایی دانش‌آموزان دختر در ویژه‌برنامه نماز وحدت و ویژه‌برنامه مردمی با سخنرانی یکی از مسئولان کشوری و لشکری با عنوان یادواره شهدای عملیات محرم در گلستان شهدا برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان بیان کرد: تبلیغات محیطی و رسانه‌ای، فعالیت در مدارس و مراکز آموزشی استان، تجلیل از خانواده شهدای عملیات محرم و نصب تصاویر شهدا، از جمله محورهایی بوده که به‌منظور بزرگداشت این روز برنامه‌ریزی شده است و در مجموع، 73 عنوان فعالیت و ریزفعالیت طراحی و به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام
captcha