شیوع کرونا در اردبیل نگران‌کننده می‌شود
کد خبر: 4097418
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

شیوع کرونا در اردبیل نگران‌کننده می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شیوع کرونا در سطح استان اردبیل براساس آمار بهداشت و درمان دوباره در حال اوج گرفتن است و متاسفانه در حال حاضر وضعیت دو شهرستان سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است.

شیوع کرونابه گزارش ایکنا از اردبیل، علی محمدیان‌اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، ۱۵ آبان‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شیوع کرونا در سطح استان اردبیل براساس آمار بهداشت و درمان دوباره در حال اوج گرفتن است و متاسفانه در حال حاضر وضعیت دو شهرستان سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر نگرانی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تدریجی موارد ابتلاء به بیماری وجود دارد که به همین منظور انتظار ما از عموم مردم این است که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند و با توجه به این که 9 ماه از آخرین دز واکسن کرونا گذشته تزریق واکسن باید با مراجعه به مراکز تزریق واکسن انجام یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: مراجعه روزانه 700 تا 800 نفری به بیمارستان بوعلی اردبیل در طول هفته اخیر نشان دهنده وضعیت جدی و خطرناکی است که در صورت سهل‌انگاری وضعیت بحرانی را در استان به وجود خواهد آورد و با توجه به این که اکثر مراجعه‌کنندگان کودکان هستند باید در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای به کار گرفته شود.

محمدیان‌اردی ادامه داد: استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست و تهویه در اماکن پرتجمع باید مورد توجه واقع شود و ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

انتهای پیام
captcha