حیات جامعه اسلامی در گرو حیات بسیج است
کد خبر: 4102509
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
استاندار اصفهان:

حیات جامعه اسلامی در گرو حیات بسیج است

استاندار اصفهان گفت: در نگاه امام خمینی(ره)، حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است و بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و برنامه‌ریزی می‌کند.

مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات کل استان اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان امروز، پنجم آذرماه در مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات کل استان که به‌مناسبت روز بسیج مستضعفان در محل استانداری اصفهان برگزار شد، بیان کرد: این ایام را فرصتی قرار می‌دهیم تا بار دیگر، نظری به نقش بسیج در انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پنجم آذرماه، سالروز تشکیل نهاد مقدس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است. این روز فرصتی است تا بار دیگر، نظری به اهداف و مأموریت‌های بسیج و سلسله مجاهدانی که برای شکل‌گیری و اعتلای آن تلاش کرده‌اند، داشته باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی قطعا مدیون بسیج است، گفت: بدون رجوع به کلام حضرت امام خمینی(ره)، نمی‌توان مفهوم بسیج و بسیجی را روشن ساخت. در اندیشه امام(ره)، بسیج یک نهاد اجتماعی است که ابعاد فراوانی دارد. برخی بسیج را یک کانون اجتماعی می‌بینند که در بحران‌ها مثل سیل، زلزله و حوادث متعددی که روی می‌دهد، به کمک مردم می‌شتابد.

وی افزود: گروهی نیز بسیج را کانون تحکیم و تقویت مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ اسلام و انقلاب می‌شناسند و گروهی دیگر، بسیج را مجموعه‌ای برای برقراری نظم می‌دانند. برخی هم تصور می‌کنند بسیج یک سازمان نظامی برای برقراری امنیت کشور و دفاع از مرزهاست.

مرتضوی با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به بسیج، اظهار کرد: در نگاه ایشان، بسیج سازمانی صرفا برای دوران دفاع مقدس نیست و نه یک مجموعه خیریه و نه یک مجموعه فرهنگی است، بلکه در نگاه ایشان، «بسیج نهادی برای حیات جامعه است» و با همه ارکان حاکمیت و مردم پیوند دارد.

وی با بیان اینکه در این نگاه، حیات جامعه اسلامی به حیات بسیج گره خورده است، تأکید کرد: بسیج در پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه مسئولیت دارد و برنامه‌ریزی می‌کند. در نگاه حضرت امام(ره)، بسیجی کسی است که عاشق پیشرفت نظام اسلامی، رفاه و آسایش مردم است، با مشکلات می‌جنگد و با یک نگاه متعهدانه برای اقتدار نظام اسلامی و رفع گرفتاری از مردم تلاش می‌کند.

استاندار اصفهان بسیجی را سرشار از زیبایی توصیف کرد و گفت: بسیجی تا پای جان فداکاری می‌کند. از این منظر است که امام خمینی(ره) فرمود، بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

وی تصریح کرد: بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. در این نگاه است که بسیج را می‌توان به دژی مستحکم تشبیه کرد که گستره امت اسلام را دربر می‌گیرد و برای خود در تأمین امنیت، رونق اقتصادی و معیشت، رسیدگی به نارسایی‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، تلاش برای رفاه مردم و تثبیت و تبیین شاخص‌های فرهنگی و هویتی ایران اسلامی وظیفه تعریف کرده است.

مرتضوی ادامه داد: در این نگاه، بسیج و بسیجی به دور از هوای نفسانی و منافع شخصی در همه امورات به رضای خدا می‌اندیشد و بی‌ریا و خالصانه برای اقتدار نظام اسلامی، امنیت جامعه و رفاه مردم تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: به استناد این نگاه، تاریخ تشکیل بسیج پنجم آذرماه نیست، بلکه تاریخ تشکیل آن را باید در تاریخ انبیا و مجاهدان جستجو کرد؛ آنجا که حضرت نوح(ع) برای مردم و هدایت آنها تلاش می‌کند. آنجا که حضرت ابراهیم(ع) رسالت خویش را در قبال مردم دنبال می‌کند. آنجا که حضرت موسی(ع) در مصر، مردم را از گزند و ظلم به فرعونیان می‌رهاند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: تاریخ تشکیل بسیج به جان‌فشانی‌های نبی مکرم اسلام(ص) و اصحاب ایشان در نجات مردم از گمراهی و جهل باز می‌گردد. همچنین تجلی اصحاب عاشورایی امام حسین(ع)، جلوه دیگری از بسیج است. تا امروز که در دوران ما هر کجا پاکی، خلوص، فداکاری و شهادت‌طلبی است، نام بسیج بر قله افتخارات آن می‌درخشد و بر این مبناست که حضرت امام(ره) فرمود، بسیج لشکر مخلص خداست.

انتهای پیام
captcha