شورای فتوای اردن: اغتشاش کار شیطان است / تعرض به مدافعان امنیت را برنمی‌تابیم
کد خبر: 4107852
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

شورای فتوای اردن: اغتشاش کار شیطان است / تعرض به مدافعان امنیت را برنمی‌تابیم

دبیر کل دار الافتای اردن در واکنش به اغتشاشات جدید در این کشور با بستن خیابان‌ها و کشته و زخمی کردن شماری از نیروهای امنیتی با صدور بیانیه‌ای این رفتارها را غیردینی و غیر اخلاقی توصیف و تأکید کرد: اسلام این اقدامات شیطانی را برنمی‌تابد.

اغتشاشات در اردن

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، اردن طی روزهای گذشته صحنه اغتشاش و درگیری به بهانه اعتراض به افزایش قیمت سوخت بوده است.

این اغتشاشات به دنبال اعتصاب رانندگان و بخش حمل و نقل عمومی پدید آمد. سازمان امنیت کل اردن هم روز پنجشنبه از کشته شدن یک افسر ارشد اردنی در جریان کنترل اعتراضات خیابانی در منطقه الحسینیه در استان جنوبی «معان» خبر داد که مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته بود. علاوه بر این افسر پلیس، برخی افراد دیگر نیز در جریان آنچه مقامات اردنی «خرابکاری قانون‌گریز» خواندند، مجروح شدند.

احمد الحسنات، دبیر کل دار الافتاء اردن در بیانیه‌ای در واکنش به اغتشاشات اردن اعلام کرد: دین اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که خون یکدیگر را بریزیم؛ همان طور که اجازه نمی‌دهد خیابان‌ها را ببندیم و به اموال عمومی و خصوصی تعرض کنیم؛ زیرا این کار، کار شیطان است.

الحسنات گفت: در اردن ما این رفتارهای غیردینی و غیر اخلاقی برنمی‌تابیم. این‌ها، اقداماتی شیطانی و نه اخلاقی است.

وی افزود: ما مردم را درک می‌کنیم و به هر فردی می‌گوییم که حق دارد حقوق خود را مطالبه کند. ما حق نداریم که خون دیگران را بریزیم و به اموال و ناموس آنها تعرض کنیم.

دبیر کل افتای اردن در ادامه همگان را به صبر و مطالبه حقوق خود و مطالبه مسالمت‌آمیز و متمدنانه‌ای فراخواند که کسی هم به آن معترض نیست.

الحسنات گفت: امروز کشور ما در رنجی بزرگ به سر می‌برد. همه ما فرزندان این سرزمین  از ملت و نهادهای دولتی وظیفه داریم که دوشادوش یکدیگر باشیم و در وهله نخست مصلحت کشور را مد نظر بگیریم و مصلحت فرزندانمان و جامعه اردنی خود را هم در اولویت اصلی قرار دهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: خداوند متعال از سر کسانی که خون بی‌گناهی را بریزند نمی‌گذرد، بخصوص اگر آن فرد بی‌گناه به تأمین امنیت مردم مشغول باشد.

انتهای پیام
captcha