دیدار هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس
کد خبر: 4109884
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

دیدار هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

بنا بر درخواست مکرر و قبلی اعضای اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، روز گذشته، چهارم دی‌ماه، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این اتحادیه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار هیئت مدیره اتحادیه کشوری با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلسبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در پی درخواست قبلی اتحادیه، روز گذشته، چهارم دی‌ماه با حضور در مجلس شورای اسلامی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

این جلسه با حضور بیژن نوباوه، سیدعلی یزدی‌خواه، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، احمد راستینه، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و سیدمجتبی محفوظی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و همچنین رحیم قربانی، نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، امیرحجت مرادی، مسئول کمیته طرح و برنامه و عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری، حسن محمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل این اتحادیه و حجت‌الاسلام حسین اجرایی، امام جمعه تفرش و عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان قم همراه بود.

در این جلسه ظرفیت‌های موجود مؤسسات قرآنی و دستاوردهای این حوزه در 30 سال گذشته، توسط رحیم قربانی، نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه و محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه ارائه شد.

موضوعاتی که در این جلسه از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست شد در دو حوزه قابل دسته‌بندی است. در بخش نخست این نشست، به مشکلات مؤسسات قرآنی در حوزه اشاره و در بخش دیگر درباره مشکلات پشتیبانی، اعتباری و برنامه‌ای مؤسسات بحث و گفت‌وگو انجام شد.

در بخش مشکلات تقنینی، مواردی از جمله سهم بیمه کارفرما، فقدان قانون برای حل مشکلات تنظیم دفاتر قانونی و مؤسسات برای بهره‌مندی از معافیت و بخشودگی مالیاتی و همچنین بیمه معلمان قرآنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیدار هیئت مدیره اتحادیه کشوری با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس
علاوه بر این در حوزه اعتبارات، پیشنهادات اتحادیه پیرامون تعیین درصد و ردیف اعتبار مستقل برای ساختارهای قرآنی ـ مردمی مطرح شد.

در پایان این جلسه مقرر شد، گزارش اقدامات اتحادیه به صورت مبسوط برای اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه و درخواست اتحادیه به صورت فوری و کمتر از 24 ساعت آینده مطرح و الزاماً باید در قانون بودجه آورده شود.

همچنین ظرفیت‌های اتحادیه برای پذیرش امور قرآنی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و اعتبار مورد نیاز، طی نامه‌ای به کمیسیون فرهنگی ارائه شود.

انتهای پیام
captcha