تمسک به قرآن و بصیرت شرط نجات از فتنه‌های آخرالزمان است
کد خبر: 4110341
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

تمسک به قرآن و بصیرت شرط نجات از فتنه‌های آخرالزمان است

تمسک به قرآن

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد نوری امام‌جمعه شهر صایین‌قلعه ظهر امروز ۷ دی در جلسه انس با قرآن‌کریم که در آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر برگزار شد، اظهار کرد: در آخرالزمان و دوران غیبت حضرت مهدی(عج)، فتنه‌های کور و خطرناکی رخ می‌دهد که نجات و سلامت از آنها جز با تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) و تقوا و بصیرت و تقید به دین و پرهیز از شبهات و استمداد از خداوند و توسل به اولیای او و توجه به سخنان آنان در رابطه با آخرالزمان و دوران غیبت کبری امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به وقوع این فتنه‌ها ما باید در عقاید و اصول دین خود تجدیدنظر کنیم، ادامه داد: باید عقاید خود را به روز‌رسانی و قوی کنیم تا در برابر بادهای سهمناک و طوفان‌های فتنه‌های آخرالزمان در امان بمانیم.

نوری اهل‌بیت(ع) را گنجینه‌ای ارزشمند برای ارتباط معنوی با پروردگار و افزایش قابلیت‌های انسان برای دریافت انوار الهی دانست و ادامه داد: دعا و توسل برکت‌آفرین، و بازدارنده انسان از لغزش‌ها و انحراف‌ها است.

امام جمعه شهر صایین‌قلعه با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) با وجود سن و سال کم در بسیاری از فضایل و اخلاق حسنه سرآمد همه بودند، تصریح کرد: ایشان در عفاف، حجاب، بخشش، پاکدامنی، اخلاص، هانیه و ... همچون نگینی بی‌مانند می‌توانند الگو و سرآمدی برای همه مسلمانان جهان باشند.

نوری با بیان اینکه آرمان زهرا(س) اسلامی بود که زن فرهنگ‌ساز فرهنگ غنی دینی باشد، افزود: آرمان این بانوی برگوار این بود که زن در عرصه‌های مختلف مسئولیت‌پذیر باشد. آرمان زهرا(س) این بود که زن در محیط خانواده مادری نیک، کنار همسر، همسری نیک و در جامعه انسانی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha